جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مستندساز جنجالی برنده اسکار با تازه‌ترین فیلم خود درباره نگاهی به زندگی در دوران آخرین رئیس‌جمهوری آمریکا به پرده‌های سینما بازمی‌گردد.

مایکل مور

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، مايكل مور كه مستند برنده نخل طلايي كن «فارنهايت 11/9» را در كارنامه دارد، از مدتي پيش سرگرم توليد مستند «فارنهايت 9/11» درباره دوران دونالد ترامپ است. او قول داده در فيلم تازه خود نگاهي بي‌ملاحظه به دوران حكومت جنجالي‌ترين رئيس‌جمهوري تاريخ معاصر آمريكا داشته باشد و بسياري منتظرند تا واكنش مردم و البته خود ترامپ را نسبت به اين مستند جنجالي ببينند.

مور 64 ساله ماه گذشته ميلادي گفته بود مي‌خواهد «فارنهايت 9/11» را تا ماه نوامبر براي نمايش آماده كند و آن را پيش از برگزاري انتخابات ميان‌دوره‌اي آمريكا روي پرده‌هاي سينما بفرستد: «مي‌خواهم ميليون‌ها شهروند آمريكايي كه پاي صندوق‌ها مي‌روند، بدانند دارند به چه كسي و چه كساني راي مي‌دهند. همه ما مي‌خواهيم به دوران ترامپ پايان بدهيم و او را از تخت رياست‌جمهوري پايين بياوريم.»

مستندساز اهل فلينت كه با «بولينگ براي كلمباين» برنده اسكار شده، ترامپ را «آخرين رئيس‌جمهوري آمريكا» مي‌داند و نام «فارنهايت 9/11» اشاره به روزي دارد كه ترامپ در آن برنده انتخابات رياست‌جمهوري معرفي شد. او در گفتگو با هافينگتن‌پست ترامپ را يك «شيطان نابغه» معرفي و البته اظهار اميدواري كرده است «فارنهايت 9/11» بتواند چهره او را به تمام مردم آمريكا و ديگر نقاط دنيا معرفي كند.

مور با اشاره به اينكه «فارنهايت 911» در هفته اول اكران در آمريكا در تمام ايالت‌هاي جمهوريخواه صدرنشين جدول پرفروش‌ها بود، افزود: «آن فيلم در شهرهاي نظامي و پايگاه‌هاي نظامي بسيار مورد استقبال قرار گرفت و همسرايان من مردم آمريكا هستند. مردان قديمي حزب دموكرات نتوانستند با آنها حرف بزنند و من دست‌كم سرودي به مردم مي‌دهم تا با هم بخوانند.» پس از 14 سال، «فارنهايت 911» همچنان با 222 ميليون دلار پرفروش‌ترين مستند تاريخ سينماست.

«فارنهايت 9/11» پيش از پايان تابستان ابتدا در جشنواره فيلم تورنتو در كانادا رونمايي مي‌شود و 21 سپتامبر در سينماهاي آمريكا روي پرده مي‌رود. مور درباره اين فيلم چنين گفته است: «اميد داشتن اقدامي انفعالي است. اميدوار بودن به تو اجازه مي‌دهد بگذاري يك نفر ديگر كار را پيش ببرد. اميدوار بودن به مردم مي‌گويد پليس فدرال يا يك بازيگر فيلم‌هاي غيراخلاقي مي‌توانند آمريكا را نجات دهند. ما نياز به اميد نداريم، ما اقدام و عمل مي‌خواهيم.»

کد خبر 413196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha