همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناری گفت: بر اساس پژوهش‌های علمی انجام شده، میزان اعتقادات دینی و احساس تعلق دانشجویان به هویت انقلابی و ملی از میانگین جامعه بالاتر است.

منصور غلامی

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران برنامه‌های فرهنگی «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، میزان اعتقادات دینی و احساس تعلق دانشجویان به هویت انقلابی و ملی از میانگین جامعه بالاتر است که این امر نشان‌دهنده توفیق برنامه‌های فرهنگی و معنوی دانشگاه‌ها در دستیابی به اهداف است.

دکتر غلامی، برنامه «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» را از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها دانست و گفت: اين برنامه‌ها باید با حمایت بیشتر تداوم پيدا كنند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: در هر سال نسبت به سال گذشته آن، عظمت و شکوه این برنامه‌ها بیشتر شده و اثرگذاری آنها بیشتر مشاهده می‌شود.

وزیر علوم با اشاره به افزایش داوطلبان حضور در اردوهای راهیان نور علیرغم فاصله زمانی با سال‌های دفاع مقدس، گفت: با توجه به برنامه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها فرصت کمی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند راهیان نور وجود دارد و این برنامه مهم در یک زمان فشرده و با آن عظمت برگزار می‌شود که قابل تحسین است.

دکتر غلامی، انتقال پیام امام (ره)، شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری به دانشجویان را از آثار برنامه راهیان نور دانست و با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دانشگاه‌های کشور بویژه دانشگاه‌های غرب و جنوب در برنامه‌های راهیان نور و اربعین دانشگاهیان گفت: خدمت به شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها همانند خدمت به زائران اماکن مقدسه ارزشمند است.

کد خبر 413126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha