همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت که کشور ایران در ده رشته در مسابقات پاراآسیایی در اندونزی حضور خواهد داشت.

Samimi

نشست خبري رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين صبح روز سه‌شنبه (16 مرداد) در محل اين فدراسيون و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در اين نشست حميد علي صميمي گفت: ما امسال برمبناي رهنمودهاي مقام معظم رهبري و رئيس جمهور درخصوص برگزاري هرچه باشكو‌ه‌تر مراسم سالگرد انقلاب، جشنواره‌اي در دهه فجر با حضور 6500 ورزشكار برگزار مي‌كنيم. اين جشنواره شامل 18 رشته ورزشي در تهران و در سه رده سني پيشكسوتان، بزرگسالان و جوانان شامل 1500 ورزشكار نابينا و كم‌بينا و 5000 ورزشكار جانباز و معلول برپا خواهد شد.

وي اضافه كرد: حدود 400 تا 450 ورزشكار پيشكسوت كه با حضور آنها در دهه 60 فدراسيون فعلي شكل گرفت و در دهه‌هاي 60 و 70 در مسابقات آسيايي و جهاني خوش درخشيدند، در 4 رشته در اين جشنواره حضور پيدا خواهند كرد.


وي افزود: مسابقات اين جشنواره در رده سني بزرگسالان هم‌زمان مسابقات قهرماني كشور و انتخابي تيم‌هاي ملي و در رده جوانان به منزله استعداديابي و جايگزين‌سازي بزرگسالان و ادامه افتخارآفريني آنها در آسيا و جهان خواهد بود.


وي ادامه داد: مراسم افتتاحيه اين جشنواره با حضور ورزشكاران جانباز و معلول، دست‌اندركاران و مسئولين ورزش كشور و ميهماناني از كميته بين‌المللي پارالمپيك در ورزشگاه آزادي تهران انجام و رقابت‌ها در ورزشگاه‌هاي مختلف اين شهر انجام خواهد شد.
صميمي در خصوص مسابقات پاراآسيايي نيز گفت: تيم ايران در ده رشته در مسابقات شركت مي‌كند و هدف ما در اين مسابقات حفظ جايگاه چهارم آسيا و تلاش براي كسب عنوان سومي در مجموع رشته‌هاست.


وي افزود: كشور چين با توجه به جمعيت بالاي اين كشور و تعداد زياد ورزشكارانش شانس اول قهرماني است و تيم ايران با توجه به محدوديت شركت بانوان در برخي رشته‌ها به دنبال كسب يكي از سكوها مي‌باشد و در مجموع رقابت سختي بين تيم‌ها براي كسب جايگاه اول تا پنجم آسيا وجود دارد.

 

کد خبر 413073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha