همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهادات جدید در حوزه مسکن و ساختمان به مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگذار و شورای پول و اعتبار به عنوان سیاستگذار پولی و بانکی خبر داد.

عباس آخوندی

 عباس آخوندی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در در پاسخ به سوال مهر در خصوص پیشنهادات جدید در حوزه خروج مسکن از بحران و رونق این صنعت گفت: در این زمینه ابتکارات و پیشنهادات مختلفی در بخش های مختلف از جمله اجاره، معافیت های مالیاتی برای ساخت واحدهای با مقیاس کوچک، مالیات بر خانه خالی و حوزه مستغلات تدوین و ارائه شده است.

آخوندی افزود: این پیشنهادات در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای پول و اعتبار مراحل تصویب خود را طی می کنند که پس از نهایی شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور ۸۵۵ تولیدکننده داخلی و ۱۵۱ شرکت خارجی در این نمایشگاه گفت: تولیدات تولیدکنندگان داخلی در صنعت ساختمان هم از حیث فناورانه و هم از حیث طراحی و زیبایی قابل رقابت با بازارهای بین‌المللی است و صنعت ساختمان قطعا در افزایش تولید ملی و رشد صنعت تاثیرگذار است.

وی با اشاره به رشد صدور پروانه‌های ساختمانی در ماه های ابتدای امسال گفت: این آمارها نشان می‌دهد مسکن به سمت رونق بیشتر حرکت می‌کند ضمن اینکه صنعت ساختمان یکی از صنایع پیشگام است که می‌تواند اشتغال خوبی را به همراه داشته باشد.

کد خبر 412891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha