سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت ترامپ ممنوعیت دولت اوباما در استفاده از آفت‌کش‌هایی که باعث کاهش جمعیت زنبورها شده‌اند را لغو کرد.

دولت ترامپ به زنبورها هم رحم نمی‌کند

به گزارش ایسنا، محققان زیست محیطی که تلاش بسیاری برای تصویب این ممنوعیت دو ساله کرده بودند، اعلام کردند لغو محدودیت استفاده از این آفت‌کش‌ها تهدیدی جدی برای حشرات گرده‌افشان و دیگر موجودات حساسی است که به محیط‌های عاری از سموم عادت دارند.

یک فعال محیط زیست در این ارتباط اظهار کرد: کشاورزی صنعتی هیچ پناهگاهی برای حفظ منابع طبیعی حیات وحش و حفاظت از گونه‌های حیاتی و آسیب‌پذیر قائل نشده است.

در برخی از پناهگاه‌های زیست محیطی قانون، فعالیت‌های محدود کشاورزی را مجاز کرده است. از این جمله می‌توان به موافقت‌نامه‌های همکاری که کشاورزان را مجاز به پرورش محصولاتی خاص برای تولید مواد غذایی یا بهبود زیستگاه‌های حیات وحش می‌کند، اشاره کرد.

این عقب‌گرد، باعث پایان یافتن سیاستی می‌شود که کشاورزان را از پرورش محصولات دستکاری شده ژنتیکی از قبیل سویا و ذرت که برای مقاومت نسبت به آفت‌کش‌ها مهندسی شده‌اند، منع می‌کرد. سیاست دولت اوباما همچنین استفاده از آفت‌کش‌های نئونیکوتینوید را که باعث کاهش جمعیت زنبورهای وحشی و دیگر حشرات گرده‌افشان در سراسر جهان شده‌اند، ممنوع می‌کرد.

با این حال معاون ریاست خدمات شیلات و حیات وحش در دولت جدید ایالات متحده اعلام کرده که از این پس به جای ممنوعیت کلیِ استفاده از این نوع آفت‌کش‌ها و پرورش محصولات دستکاری شده ژنتیکی، تصمیمات مربوطه در این زمینه در هر مورد جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش گاردین، این اقدام، آخرین مورد از مجموعه محدودیت‌های زیست محیطی دوران ریاست جمهوری اوباماست که دونالد ترامپ طبق تعهدی مبنی بر عقب‌گرد مقررات دولتی آن را لغو می‌کند.

کد خبر 412820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha