فتانه انفرادی، همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌و‌گو با همشهری آنلاین، سیاست‌های تازه درباره توزیع دارو را در کشور تشریح کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو

دكتر كيانوش جهانپور گفت: به زودي، شكل بسته‌بندي داروهايي كه در داروخانه‌هاي بيمارستان‌هاي مراكز دولتي، عرضه و مصرف مي‌شود با داروهايي كه در ساير داروخانه‌ها توزيع مي‌شود، تفاوت خواهد كرد.

او افزود: از نيمه دوم سال، بسته‌بندي داروهايي كه در بيمارستان‌هاي مراكز دولتي توزيع و مصرف مي‌شود، به شكل بسته‌هاي بزرگ يا فله‌اي،( بسته‌بندي‌هاي بالك) تحت نظر داروساز بيمارستاني يا مسئول فني، براي بيمار، عرضه مي‌شود.

سخنگوي سازمان غذا و دارو اظهار داشت: هدف اصلي از اين تصميم اين است كه نوع بسته‌بندي داروي مورد استفاده در بيمارستان‌هاي مراكز دولتي، با دارويي كه در ساير داروخانه به دست مردم مي‌رسد، به طور كامل متفاوت و قابل تفكيك باشد و دقيقا مشخص شود كه چه داروهايي صرفا براي بيمارستا ن‌هاي مراكز دولتي، بسته‌بندي و قابل عرضه به مردم است.

دكتر جهانپور تصريح كرد: اين اقدام هيچ ربطي به مسئله تحريم ندارد اما مي‌تواند براي بيمارستان‌ها صرفه‌جويي به دنبال داشته باشد علاوه براين، اين اقدام تا حدي، مي‌تواند در جلوگيري از قاچاق دارو هم تاثير داشته باشد.

مديركل روابط عمومي سازمان غذا و دارو افزود: فرايند تسريع و تسهيل در صدور ساخت يا ورود شركت‌هاي متقاضي ارايه دارو با بسته بندي خاص بيمارستاني، ماه گذشته صادر و مجوزهاي لازم براي توليدكنندگان و واردكنندگان، اخذ شده است و شرکت‌های تولیدی و وارداتی دارو، چنانچه می‌خواهند داروهای آنها در بسته بندی‌های مخصوص در بیمارستان‌ها توزیع شود، بايد نسبت به ارسال پرونده‌های دارویی در اسرع وقت اقدام کنند تا تقاضاي آنها ارزيابي شود.

کد خبر 412551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha