همشهری آنلاین: انفجارها و تیراندازی‌های امروز پنجشنبه 23 شهریور 118 کشته و زخمی در عراق به جا گذاشت

وقوع بیش ازشش انفجار و تیراندازی در عراق بیش از 118 کشته و زخمی برجای گذاشت که در میان کشته شدگان یک عکاس و یک خبرنگار عراقی نیز به چشم می‌خورد.

نیروهای آمریکایی نیز به دفتر مقتدی صدردر شهر دیوانیه حمله کرده و کامپیوترها و اوراق موجود در این دفتر را با خود بردند.این در حالی است که عراق امروز نیز شاهد ادامه‌ی دادگاه صدام و همدستانش به اتهام کشتار کردهای عراق در عملیات الانفال بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این حملات پس از یک روز خونین در بغداد همراه با انفجار خودروها و تیراندازی‌ها که به کشته شدن حداقل 39 تن انجامید، رخ داد. پلیس هم‌چنین از کشف 65 جسد در سراسر بغدادخبر داده بود.

در حملات امروز یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر گشتی‌های پلیس عراق در حومه‌ی بغداد منجر به مرگ یک غیرنظامی و زخمی شدن 13 تن دیگر شد.

در اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر گشتی‌های پلیس در منطقه پر جمعیت کراده در مرکز بغداد 9 تن کشته و 26 تن زخمی شدند.

خودروی دیگری نیز در مقابل اداره‌ی گذرنامه در مرکز بغداد منفجر شد که 4 کشته و 22زخمی برجای گذاشت. در این انفجار هم‌چنین سه خودروی پارک شده در محل به شدت آسیب دیدند.

مردان مسلح دو افسر پلیس را در شهر بعقوبه واقع در35 مایلی بغداد هدف قرار داده و کشتند. در شهر غزالیه در شمال بعقوبه نیز مردان مسلح سه تن را کشتند.

پلیس عراق هم‌چنین جسد یک افسر سابق ارتش عراق را دو روز پس از ربوده شدنش در محمودیه در 19 مایلی جنوب بغداد کشف کرد.

افراد مسلح هم‌چنین سرهنگ "علی حسین" ازمسوولان پلیس راهنمایی رانندگی منطقه‌ی الدوره درجنوب بغداد را به قتل رساندند.

درمنطقه‌ی الحره نیزانفجاریک خودروی بمب‌گذاری شده دو کشته و 17 زخمی برجای گذاشت.

منابع پلیس العماره نیزاعلام کردند: افراد مسلح دو تن ازاعضای حزب منحله‌ی بعث را در برابرمنزلشان درمنطقه‌ی العروبه درالعماره ترور کردند.

در جریان تیراندازی‌ها در ناصریه واقع در 375 کیلومتری جنوب بغداد و حمله به یک پست ایست وبازرسی دو تن از افراد مسلح کشته شدند.

هم‌چنین یک خبرنگارعراقی دراستان دیالی درشمال شرق بغداد و یک عکاس عراقی دربغداد کشته شدند.

حامیان مقتدی صدرنیز اظهار داشتند که نیروهای آمریکایی به مقر آنها در شهر دیوانیه واقع در 180 کیلومتری جنوب بغداد حمله کرده و تمامی کامپیوترها و اوراق دفتر را با خود بردند.

به گفته‌ی شاهدان مردمان ساکن اطراف این دفتر اقدام به پرتاب سنگ به سوی آمریکایی‌ها کردند که در نتیجه با تیراندازی سربازان آمریکایی روبه‌رو شدند. در جریان این درگیری‌ها یک تن کشته و 10 تن زخمی شدند.

کد خبر 4123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز