سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

ژنرال "کاظم موسوی"، مسوول کمیته هماهنگی عراق و آمریکا در زمینه امنیت بغداد، روز سه شنبه آمار نهایی شمار قربانیان انفجارهای روز یکشنبه در منطقه "زعفرانیه" بغداد را ‪ ۷۳‬کشته و ‪ ۱۳۸‬زخمی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بغداد، در همین حال ارتش آمریکا نیز با تجدید نظر در ارزیابی خود از این انفجارها، اعتراف کرد که علت این حادثه، انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده بوده است.

از آوریل گذشته زمانی که افراد انتحاری حدود ‪ ۱۰۰‬نفر را به قتل رساندند و نیز از زمان اجرای طرح امنیتی بغداد در اواسط ژوئن، این شدیدترین حمله صورت گرفته به شمار می‌رود.

ارتش آمریکا که روز گذشته در نهایت شگفتی حوادث روز یکشنبه را "انفجار اتفاقی" ناشی از نشت گاز توصیف کرده بود، امروز در بیانیه‌ای نظر خود را تغییر داد.

دراین بیانیه آمده است: "انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده همراه با انفجار گاز به تخریب یک ساختمان مسکونی انجامید. این حادثه بخشی از چهار انفجار با خودروی بمب‌گذاری شده محسوب می‌شود که در یک فاصله زمانی ‪۳۰‬ دقیقه‌ای و در فضایی دو کیلومتری صورت گرفت."

"نوری المالکی"، نخست وزیر عراق، پیشتر انفجارهای منطقه زعفرانیه را حرکت تروریستهایی برشمرد که "برای کشتن هرچه بیشتر انسانهای بی‌گناه، این جنایات وحشتناک را برنامه ریزی کرده‌اند."

به گفته وی، این نشانه نفرت آنها از عراق و دلیلی بر تلاش آنها برای دامن زدن به اختلافات و خشونتهای قومی میان مردم عراق است."

المالکی گفت: "ما حملات تروریستهای تکفیری را که به کشته شدن دهها نفر انجامید، بشدت محکوم می‌کنیم."

کد خبر 2315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز