سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: روز سه‌شنبه 10 مرداد انفجار پیاپی چند بمب در عراق، دست کم 40 کشته برجای گذاشت که بیش از نیمی از آنها سربازان عراقی بودند.

به گزارش منابع خبری  انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر حرکت یک اتوبوس حامل  37 سرباز عراقی، باعث کشته‌شدن 20 نفر از آنان شد.

در یک عملیات انتحاری دیگر در منطقه کراده 14 نفر دیگر کشته شدند. این انفجار محل تجمع نیرو‌های امنیتی عراق را که برای دریافت حقوق  در مقابل یک بانک گرد هم آمده بودند هدف قرار داده بود. هفته پیش هم بر اثر انفجار دیگری در همین محل، 27 نفر کشته شدند.

عباس محمد سلمان یکی از مقامات ارشد پلیس بغداد در گفت و گو با  خبرگزای آسوشیتد پرس اعلام کرد در این انفجار 3 سرباز و 8 غیرنظامی کشته شدند و 37  نفر مجروح شدند.

در یک انفجار دیگر در شرق بغداد که در نزدیکی یکی از  خودروهای وزارت برق عراق اتفاق افتاد، یک نفر کشته شد و یک نفر دیگر مجروح شد.

همچنین  پنج نفر هم بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی یک خودروی گشتی پلیس جان خود را از دست دادند. این انفجار در 60 مایلی شمال بغداد اتفاق افتاد.

این بمب‌گذاری‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که دوشنبه 9 مرداد 20 نفر از ادارات بغداد ربوده شدند و هنوز هیچ اطلاعی از سرنوشت آنا در دست نیست.

کد خبر 1656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز