همشهری آنلاین: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در شهرداری تهران گفت: بر اساس مصوبه الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در شهر تهران باید شهرداری تهران نسبت به تحقق اهداف این مصوبه اقدام می‌کرد که پس از گذشت سه سال اقدامی در این حوزه انجام نشده است.

لزوم بهره‌گیری شهرداری تهران از انرژی‌های تجدیدپذیر در شهر

به گزارش ایسنا، علی اعطا در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به بحران انرژی در کشور و قطع روزانه برق در برخی از شهرهای کشور از جمله تهران و تغییر ساعات کار ادارات به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق افزود: چنین اقدام‌هایی باعث بروز مشکلات متعددی برای شهروندان شده است. لذا لازم است استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر جایگزین انرژی‌های برآمده از سوخت‌های فسیلی شود.

وی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران در سال 1394 مصوبه‌ای با عنوان الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در شهر تهران داشته و شهرداری را ملزم به افزایش سالانه سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از کل انرژی مصرفی در حوزه‌های مختلف شهری کرده است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: پس از گذشت سه سال از ابلاغ این مصوبه اقدامات موثر به منظور تحقق اهداف تعیین شده در این مصوبه از سوی شهرداری تهران انجام نشده است. همچنین هیات دولت نیز در شهریور ماه 1395 قانونی تحت عنوان تصویب‌نامه در خصوص تامین 20 درصد برق مصرفی وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی از انرژی‌های تجدیدپذیر که بر اساس آن این دستگاه‌ها موظف شده‌اند ظرف مدت دو سال حداقل 20 درصد برق مصرفی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند، موضوعی است که تا کنون محقق نشده است.

وی تاکید کرد: لازم است شهرداری تهران در راستای اجرای ضوابط و مقررات موجود در کشور در زمینه توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله بندهای متناظر در برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور و با تاکید بر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، اقدامات مناسب را انجام داد.

کد خبر 412172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha