همشهری آنلاین: رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: بیش از ۳۰ درصد زباله‌های تهران ظرفیت تبدیل به انرژی الکتریکی دارد.

ظرفیت تبدیل انرژی از ۳۰ درصد زباله‌های تهران

به گزارش مهر، محمدحسین بازگیر گفت: روزانه ۸ هزار تن در تهران زباله خانگی تولید و تنها ۴۰۰ تن انرژی از آن احصاء می‌شود، در حالی که بیش از ۳۰ درصد از زباله‌های شهری قابلیت تبدیل شدن به انرژی را دارند و به زودی برنامه مدیریت پسماند رقم دقیق این حوزه را مشخص خواهد کرد.

وی با اشاره به این که زباله‌های ریجکت ظرفیت تبدیل شدن به انرژی از دو روش هاضم و زباله‌سوز را دارند، اظهار کرد: سیستم هاضم گود آبعلی با ظرفیت روزانه ۲۰۰ تن به روش هضم شیمیایی از زباله‌ها بیوگاز تولید کرده و توان تولید ۲ مگاوات برق از را دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تکمیل مراحل مدیریت پسماند را استحصال انرژی دانست و خاطرنشان کرد: کارخانه زباله‌سوز مجتمع آرادکوه شهرداری تهران نیز با ظرفیت ۲۰۰ تن ۲ مگاوات برق تولید می‌کند.

بازگیر با تاکید بر این که پسماند بخشی از سرمایه‌های شهر تهران است، عنوان کرد: بازگشت انرژی و هزینه صرف شده برای تولید کالاهای مصرفی تکلیف است و باید مورد توجه قرار بگیرد. از این رو طرح جامع پسماند تهران در شهرداری در حال تدوین بوده و این نهاد تعهد دارد تا ظرف یک سال آینده آن را نهایی کند تا بر اساس آن وضعیت موجود آنالیز و سهم تفکیک، بازیافت، کمپوست و غیره از زباله‌های تولیدی، مشخص شود.

کد خبر 393039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha