همشهری آنلاین: مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عکس‌های هوایی گرفته شده از تالاب هورالعظیم نشان می‌دهد آتش این تالاب دوباره شعله‌ور شده است و این مشکل با رهاسازی آب حل می‌شود.

مشکل ‎آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم با رهاسازی آب حل می‌شود

به گزارش مهر، احمدرضا لاهیجان‌زاده عصر یکشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با اشاره به انتشار دود در شب گذشته و بررسی این موضوع از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد: بر اساس عکس‌های هوایی گرفته شده از تالاب نقطه‌های قرمز رنگی وجود دارد که این نقاط نشان‌دهنده مشتعل شدن دوباره تالاب است.

‎وی افزود: قبل از اطفاء آتش‌سوزی در جلسه‌های مختلف اعلام شده بود که در صورت خاموشی آتش به دلیل شرایط فعلی تالاب و فعل و انفعالات شیمیایی در بستر تالاب و همچنین شرایط مهیا برای تولید گاز متان و ترکیبات آلی شیمیایی باز هم امکان مشتعل شدن آتش وجود دارد.

‎لاهیجان‌زاده گفت: محیط تالاب برای آتش‌سوزی آماده است و دمای بالای ٥٠ درجه نیز مزید بر علت شده است. در صورتی که بخواهیم از هواپیمای آب‌پاش استفاده کنیم باید این عملیات در ٥ روز و به صورت مستمر انجام شود.

‎مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: بهترین راه حل برای خاموشی آتش تالاب، رهاسازی آب است؛ باید این موضوع بررسی و مشخص شود که آیا به صورت کلی امکان رهاسازی آب وجود دارد یا خیر. در همین راستا در جلسه‌ای که با کارشناسان سازمان آب و برق استان انجام گرفت، انجام چنین عملیاتی ناممکن عنوان شد.

‎وحید حاجی علی‌خانی، نماینده وزارت خارجه نیز با حضور در این جلسه عنوان کرد: مسئولانی که در این حوزه در حال فعالیت هستند باید مستندات موجود در خصوص عمدی بودن آتش‌سوزی تالاب به وزارت امور خارجه ارائه دهند سپس این وزارت خانه می‌تواند بر اساس این مستندات به دیوان لاهه علیه کشور عراق شکایت کند.

کد خبر 412158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha