یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سر در خانه تاریخی تیمور تاش در محل دانشگاه جنگ به عنوان نخستین موزه جنگ کشور رونمایی شد.

خانه تاریخی تیمور تاش

سر در خانه تاریخی تیمور تاش در محل دانشگاه جنگ به عنوان نخستین موزه جنگ کشور؛ امروز طی مراسمی با حضور معاون هماهنگ کننده ارتش، فرمانده دافوس و شهردار منطقه ۱۱ رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان در ارتباط با ساخت این بنا که با همکاری دانشگاه جنگ و شهرداری منطقه ۱۱ ساخته شده است؛ گفت: این بنا ۱۴۰ متر مساحت دارد که در معماری آن از طرح معماری فلات مرکزی ایران و همچنین از بافت قدیمی و سنتی دیگر ساختمان های پادگان استفاده شده.

آبادیان همچنین در ارتباط با عناصر اصلی استفاده شده در ساخت این بنا افزود: آجر قزاق قرمز و سقف‌های قوسی، آجر خشتی و طرحی از کلاه سربازان و ستون‌های سنگی و سنگ کاری شمسه و گچبری خاص مهرگردون از مهم‌ترین عناصر معماری استفاده شده در سر در خانه تیمورتاش است.

خانه تاریخی تیمورتاش(موزه جنگ) متعلق به عبدالحسین تیمورتاش وزیر دربار پهلوی عمارتی با نمای آجری، آیینه کاری نفیس در سقف تالار اصلی وگچ بری های ظریف در سر ستون‌ها است که در سال ۱۳۸۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

خانه تاریخی تیمور تاش با قدمتی بیش از ۱۶۰ سال به عنوان نخستین موزه جنگ کشور شناخته می‌شود و در میدان پاستور، روبه روی مترو میدان حر در دانشگاه جنگ قرار دارد.

کد خبر 412104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha