همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه موسیقی وآثار شنیداری تهران اتقاقات فراوانی را به خود دید.

روایت تصویری این نمایشگاه که با دوربین مهرداد امینی ثبت شده است، گوشه‌ای از این اتقاقات را باز می‌تاباند.

این نمایشگاه در روز 6 دی ماه با پخش سرود «ای ایران» از ساخته‌های محمدرضا لطفی و با آواز محمدرضا شجریان و قطع روبان توسط فرهاد فخرالدینی رسماً کار خود را آغاز کرد و پنجشنبه 13 دی آخرین روز برپایی آن بود.

افتتاحیه اکسپو که در مرکز آفرینش های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، متفاوت تر از هر نمایشگاهی بود.دو نوازنده سرنا و دهل از مازندران جلوتر از هنرمندان ومسئولان نمایشگاه  به سمت در ورودی می روند.

فرهاد فخرالدینی، آهنگساز نامی و رهبر ارکستر ملی روبان افتتاحیه نمایشگاه را قطع می کند.کامبیز روشن روان ( دبیر جشنواره موسیقی فجر) و ایمانی خوشخو ( معاون هنری وزارت ارشاد) نظاره گر قطع شدن روبانند.

امیر رضا خادم تنها نماینده مجلسی بود که هم در افتتاحیه حاضر شد وهم در نشست صنعت موسیقی و قوانین مدنی تا نشان دهد که دغدغه‌های فرهنگی دارد. در تصویر سید عبدالحسین مختاباد (رئیس نمایشگاه) ویژگی‌های نمایشگاه را برای وی توضیح می دهد.


سودابه سالم و هنرجویان آموزشگاه ودا هر روز در نمایشگاه به اجرای زنده برنامه می‌پرداختند. آنها روی برخی از پیت‌های حلبی و چوبی پوست تمبک نصب می‌کردند تا بچه‌ها با ‌آن بنوازند.

محمد سعید شریفیان (آهنگساز شناخته شده) از جمله بازدیدکنندگان این نمایشگاه بود. خسوف (رکوییم 107 دقیقه‌ای) این آهنگساز در همین نمایشگاه رونمایی شد.

حضور شهرام ناظری در نمایشگاه خبر ساز بود. وی به روزنامه‌نگاران گفت که برخی از آثار تصویری ارائه شده از وی در این نمایشگاه غیر مجاز است. اما مدتی بعد مدیر رسانه‌های تصویری اعلام کرد که بابت سه سی دی تصویری ناظری با وی قرار داد امضاء کرده‌اند.

وزیرارشاد بیش از سه ساعت به تمامی غرفه‌ها سرکشی کرد و پای سخنان ناشران نشست. بابک رضایی (قائم مقام نمایشگاه) در حال توصیف ساز چنگی است که استاد ابراهیم قنبری مهر آن را ساخت.

حسین علیزاده راباید صبور ترین هنرمندی نام نهاد که از نمایشگاه دیدن کرد. وی بیش از 4 ساعت به تمامی غرفه‌ها سر زد و بابت هر کاری از صاحبان غرفه‌ها توضیح خواست و البته در جمع‌های چند نفره از مشتاقانش صدها عکس گرفت.

کد خبر 41210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز