همشهری آنلاین: خانه و وسایل شخصی تئو آنگلوپولوس، پدرخوانده سینمای یونان در آتش‌سوزی اخیر این کشور سوخت و از بین رفت.

تئو آنگلوپولوس

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تله‌سور، فيبي آنگلوپولو كه تا مرگ فيلمساز برنده نخل طلايي جشنواره كن در 2012 با او زندگي مي‌كرد، درباره اين اتفاق به يك تلويزيون محلي گفت: «كتاب‌هاي همسرم، نامه‌هايي كه چهره‌هاي سرشناس به او نوشته بودند و همه متن‌هايي كه از نويسندگان هديه گرفته بود همه در آتش سوخت و نابود شد. دست‌نوشته‌ها و شعرهايي كه تئو خودش نوشته و سروده بود هم در آتش‌سوزي اخير از بين رفت.»

فيبي توانست همراه نوه‌اش از آتش‌سوزي جان سالم در ببرد اما خانه او و شوهر فقيدش طعمه حريق شد و به شدت آسيب ديد. آنگلوپولوس كه در 2012 از دنيا رفت، سال 1998 براي «ابديت و يك روز» جايزه نخل طلايي بهترين فيلم را از جشنواره كن دريافت كرده بود. او معمولا تابستان‌ها را با ديگر اعضاي خانواده در اين خانه قديمي در منطقه ماتي در شرق آتن، پايتخت يونان مي‌گذراند.

آنگلوپولوس بنيانگذار موج نوي سينماي يونان پس از سقوط حكومت ديكتاتوري اين كشور در 1974 بود. «چشم‌اندازي در مه»، «غبار زمان» و «گام معلق لك‌لك» از جمله فيلم‌هاي تحسين‌شده اوست؛ سينماگري كه شش سال پيش در ژانويه 2012 هنگام فيلمبرداري پروژه سينمايي «درياي ديگر» درباره پيامدهاي بحران بدهي‌هاي يونان با موتور يك پليس برخورد كرد و روي تخت بيمارستان در 76 سالگي از دنيا رفت.

آتش‌سوزي مهيب يونان از روز دوشنبه آغاز شده و به مرگ ده‌ها شهروند اين كشور انجاميده است. برخي مقام‌هاي رسمي يونان مدعي‌اند اين آتش‌سوزي عمدي بوده است. اين يكي از بدترين فجايع تاريخ معاصر يونان است.

کد خبر 411934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha