همشهری آنلاین: دوستداران، پیشکسوتان و مسئولان ورزشی کشور چهلمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی را در آرامگاه او در شهر ری گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا مراسم چهلمین سال درگذشت جهان پهلوان تختی روز دوشنبه 17 دی با حضور معاون فرهنگی، حقوقی سازمان تربیت بدنی، مدیرکل تربیت بدنی استان تهران، رییس فدراسیون کشتی و دبیرکل کمیته ملی المپیک و جمعی از پیشکوستان و ورزشکاران در ابن بابویه در شهرری برگزار شد.

در این مراسم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تختی مردی بود که کسب رتبه و مقام، هیچگاه او را مغرور نکرد و در همه حال برای مردم پا به تشک کشتی می‌گذاشت.

حسن غفوری فرد، افزود: تختی شیفته کمک به مردم بود و قلبش برای آسایش و آرامش هموطنانش می‌تپید.

وی گفت: پارسال مجلس شورای اسلامی پنج میلیارد ریال برای احداث آرامگاه، ورزشگاه و زورخانه تختی درنظر گرفته بود که نیمی از این اعتبار امسال تامین شده است.

درادامه این مراسم، معاون فرهنگی، حقوقی سازمان تربیت بدنی گفت: مرحوم تختی، نمادی از انسانیت و جوانمردی بود.

عبدالرضا ساور اظهارداشت: خصوصیات اخلاقی و منش پهلوانی تختی بود که او را برای همیشه در یادها و اذهان عمومی زنده نگه داشت.

وی بااشاره به عملیات بازسازی مقبره جهان پهلوان تختی، افزود: آرامگاه وی پس از ‪ ۴۰‬سال از محصور بودن خارج شد و مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

در ادامه مراسم رییس فدراسیون کشتی گفت: دنیا به ارزش‌های اخلاقی و خصلت های پهلوانی تختی به دیده احترام می‌نگرد و او را برجسته‌ترین شخصیت ورزشی می داند.

محمدرضا یزدانی خرم افزود: خستگی هیچگاه برای او معنی نداشت و او با تمام وجود برای کشور کشتی می‌گرفت.

وی گفت: تختی، الگوی بزرگ برای نسل جوانی است که در آن زمان حضور نداشتند و دلاوری‌هایش را از نزدیک لمس نکردند.

در پایان مراسم، پهلوانان نامی کشتی ایران زمین از جمله عبدالله موحد، منصور برزگر، ایرج خورشیدفر، علی‌رضا سوخته سرایی و منصور مهدیزاده با بیان خاطراتی از مرحوم غلامرضا تختی، بر سر مزار وی به قرائت فاتحه پرداختند.

کد خبر 41143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز