همشهری آنلاین: رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: رئیس جمهوری در حال بررسی اسامی مختلف هستند تا در فرصت مناسب برخی تغییرات انجام شود.

محمود واعظی

به گزارش ایرنا، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییرات در کابینه و جوانتر شدن اعضای دولت، گفت: رئیس جمهوری در حال بررسی اسامی مختلف هستند تا در فرصت مناسب برخی تغییرات انجام شود.

وی افزود: اینکه چند وزیر تغییر می‌کنند و این افراد چه کسانی هستند را شخص رئیس جمهوری پاسخ می‌دهند. یکی از مواردی که در ان تغییرات اعمال می‌شود در تیم اقتصادی دولت است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره جلسه اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری و فضاسازی درباره این جلسه گفت: قبل از اینکه جلسه تشکیل شود فضاسازی شد. خبری که دفتر مقام معظم رهبری منتشر کرد، کاملا مثبت و محتوای جلسه هم بسیار خوب بود. جلسه‌ای بسیار صمیمی بود و همه اعضای دولت بعد از جلسه گفتند انرژی مضاعف گرفتیم که با تمام وجود برای نظام و کشور کار کنیم.

واعظی افزود: کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند هنوز نمی‌دانند که جنگ اقتصادی شروع شده و فشارهای آمریکا وجود دارد و متاسفانه هنوز دنبال تسویه حساب هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد:بالاخره انتخاباتی انجام شده و نتیجه انتخابات چیز دیگری در آمده است باید این حرف‌ها را تمام کنند و مشکلات مردم حل شود. این‌ها همیشه دنبال این هستند که مردم و افکارعمومی را به حاشیه ببرند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اختلاف نظرهای حزب کارگزاران و حزب اعتدال و توسعه و سهم خواهی از دولت از سوی این دو حزب گفت: بحث سهم خواهی در این دولت هیچ وقت مطرح نبوده و نیست. کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند هیچ شناختی از روحیه آقای رئیس جمهور ندارند.

واعظی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم شخصا بر اساس آنچه در مبارزات انتخاباتی به مردم تعهد کرده تصمیم گرفتند و الان هم که بررسی می‌کنند اصلا به هیچ وجه این گونه ملاحظات را ندارند.

  • اعضای دولت باید با توجه به شرایط جدید، امور را تنظیم کنند

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: پس از خروج آمریکا از برجام ما با شرایط جدیدی مانند اعمال تحریم‌ها مواجه هستیم، از سویی دیگر شاهد جنگ روانی، اطلاعات غلطی و فشارهایی هستیم که آنان به ما تحمیل می‌کنند، از این رو اعضای کابینه باید با توجه به شرایط جدید، امور را تنظیم کنند.

وی با اشاره به دیدار روز یکشنبه اعضای هیات دولت و رییس جمهوری با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما جلسه بسیار خوبی با رهبر معظم انقلاب داشتیم که در این جلسه رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت تشکر و قدردانی زیادی از حمایت‌های ایشان کردند.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این جلسه مطالب بسیار مهمی در ارتباط با شرایط کشور و وظایف دولت بیان کردند و تاکید کردند که اطمینان دارند دولت می‌تواند از این مرحله به خوبی و شجاعت عبور کند.

  • ترامپ 8 بار تماس گرفت

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حمایت از آشوبگران و اینکه ترامپ گفته است ایرانی‌ها برای مذاکره تماس خواهند گرفت، گفت: آمریکا از چهل سال قبل همواره با نظام به دلیل اسلامی و مستقل بودنش، دشمنی داشت.

وی ادامه داد: به دلیل آن که ترامپ سیاستمدار نیست، هر مطالبی را می‌گوید، آنها تلاش می‌کنند اتاق جنگ روانی در وزارت خزانه داری آمريكا و امور خارجه آمریکا علیه ایران تاسیس کنند.

واعظی افزود: تردیدی وجود ندارد که با ملتی فهیمی مواجه هستیم که میداند برخی از مطالبات را از حکومت و دولت داشته باشد، ولی وقتی آمریکا می خواهد برای مردم ایران تصمیم بگیرد، مردم تحت تاثیر این مسائل قرار نمی‌گیرند.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: درباره این موضوع که ترامپ گفته است ایرانی‌ها تماس می‌گیرند تاکنون که برعکس بوده است در سفری که سال گذشته رئیس جمهوری برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفتند ترامپ 8 بار برای ملاقات با رئیس جمهوری ایران تماس گرفت.

وی تصریح کرد: این واقعیت با حرف‌های که زده می‌شود خیلی فرق دارد، در هر صورت ما سیاست بسیار شفافی داریم و موضع مان با آمریکا کاملا مشخص است.

واعظی ادامه داد: ویژگی مردم و نظام این است که زیر بار این فشارها نمی‌روند، ترامپ باید بداند مردم ایران با مردم کره شمالی متفاوت هستند.

واعظی در مورد نقشه راه و انتخاب فرماندهی واحد برای تیم اقتصادی دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا گفت: پس از این که در اردیبهشت ماه مطمئن شدیم آمریکا از برجام خارج می‌شود، رئیس جمهوری به گروهی با محوریت سازمان برنامه و بودجه دستور داد که سناریوهای مختلفی را طراحی و تنظیم کند، در این راستا 3 سناریو هم مشخص شد و در مورد این گزینه ها در ستاد اقتصادی دولت بحث‌هایی انجام گرفت.

وی گفت: انشاء الله در جلسه سران قوا در این مورد بحث می‌شود و بیانات مقام معظم رهبری را نقشه راهی برای این کار قرار خواهیم داد، طبیعی است زمانی که این کار انجام شود در ارتباط با فرماندهی و محوریت اقدام خواهد شد.

واعظی در مورد نظر مشورتی آیت الله شاهرودی درخصوص FATF و نامه حسن روحانی به دبیر شورای نگهبان، گفت: بحث ما FATF نیست و این اشتباهی است که می‌کنند، دولت فعلی و قبلی لوایحی را تنظیم کردند و برای مجلس فرستادند. ما هم اکنون بیشتر به دنبال بررسی این 4 لایحه هستیم ، مجلس هم کارش را شروع کرده است و فکر می‌کنم باید همین مسیر حفظ شود.

وی ادامه داد: نامه‌ای را که از سوی محسن رضایی امضا شده بود را بررسی کردیم، بخش‌هایی که از مطالب منتشر شده، ارتباطی با مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد و مربوط به شورای عالی امنیت ملی است.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: فکر کنم کارعجولانه‌ای شده است و رئیس جمهوری پاسخ آن نامه را دادند.

واعظی افزود: یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه ما در هیات دولت قرار دارد، انسجام در درون دولت است و اینکه همه بخش های دولت توجه بیشتر به آسیب‌های اقتصادی که به مردم وارد می‌شود داشته باشند.

وی تاکید کرد: در جلسه امروز آیین نامه برای کمک به پژوهش داشتیم و همچنین انتصاب دکتر سلیمانی به ریاست کل بیمه ایران مورد تصویب قرار گرفت و دکتر همتی سفیر ایران در چین منصوب شدند.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: امروز فضای حاکم بر دولت، آماده شدن برای شرایطی است که با آن مواجه هستیم.

کد خبر 411075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha