همشهری آنلاین: بیست و چهارمین نشست بین‌المللی کمیته جنگل‌داری فائو با عنوان گفتمان سطح بالا درباره جنگل‌ها و اهداف توسعه پایدار، با حضور بیش از ۱۲۰ کشور از جمله ایران در رم آغاز شد.

برنامه مشترک ایران و فائو برای حفاظت و توسعه پایدار جنگل‌ها

به گزارش مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، بیست و چهارمین نشست بین‌المللی کمیته جنگل‌داری سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با عنوان «گفتمان سطح بالا درباره جنگل‌ها و اهداف توسعه پایدار» با حضور بیش از ۱۲۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در مقر این سازمان در رم آغاز شد. نقش جنگل‌ها برای امنیت غذایی و تغذیه، جنگل‌داری درون و برون شهری، نقش کلیدی جنگل‌داری و اهداف توسعه پایدار از جمله محورهای این نشست ۵ روزه هستند.

خلیل آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورمان، ریاست هیات ایرانی را در این نشست بر عهده دارد.

آقایی در این زمینه گفت: این اجلاس در خصوص جنگل‌ها و اهداف توسعه پایدار است. ما در این راستا برنامه مشترکی با فائو داریم و ملاقات‌هایی نیز در این چند روز در ایتالیا با مدیران و مسئولان فائو در خصوص جنگل، آبخیزداری و مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگل‌های کشور و همچنین بحث‌هایی درباره بیابان‌زدایی خواهیم داشت.

وی افزود: تعدادی از این طرح‌ها تصویب شده و تلاش می‌کنیم بقیه موارد در گفت و گویی که با مدیران و مسئولان فائو داریم تعریف شود و در ایران شاهد انجام این پروژه‌ها خواهیم بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در پاسخ به این پرسش که اکنون وضعیت جنگل‌های ایران در چه شرایطی قرار دارد گفت: در ایران حدود ۱۴ میلیون هکتار جنگل در ۵ ناحیه رویشی کشور داریم ضمن این که مهم‌ترین اراضی جنگلی ما زاگرس و ارسباران است.

وی با تاکید بر این که فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه در ایران صورت گرفته است، گفت: اصلاح، احیا و بهره‌برداری را نیز در برنامه داریم.

کد خبر 411042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha