همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز صنایع دفاعی کشور در همه زمینه‌ها از جمله هوایی، زمینی، دریایی، موشک و پهپاد قابل رقابت با دیگر صنایع مرتبط جهانی و متناسب با نیاز دفاعی کشور است.

امیر حاتمی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در نشست هماهنگی با مدیران استان لرستان در استانداری افزود: تولیدات صنایع دفاعی کشور منجر به تامین امنیت مردم شده است.

وی اظهار داشت: دشمن فکر می کند تحریم موجب آسیب به کشور می شود لذا باید با همدلی و وحدت، این برنامه بلند مدت آنان را خنثی کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وارد کردن آسیب جدی به ایران، تحریم، تجزیه کشورهای منطقه و حمایت از گروه های تروریستی را از اهداف بلند مدت دشمن دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با حمایت مردم و هوشیاری مسئولان، این دسیسه را خنثی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته موفق شدیم بخش بزرگی از توطئه های دشمن در حمایت از تروریست ها و تلاش برای تجزیه کشور را خنثی کنیم و در شرایط کنونی نیز اقدام آنان در رابطه با فشار اقتصادی را شکست خواهیم داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح لازمه توسعه و پیشرفت کشور را حضور مردم و مسئولان و تبعیت از مقام معظم رهبری دانست و گفت: دشمنان بدانند نقش به ظاهر دلسوزی آنان در ایران نتیجه ای به دنیال نخواهد داشت.

امیر حاتمی افزود: دشمن می خواهد ملت ایران جای مردم سوریه و عراق را بگیرد اما به لطف الهی، همت مردم، تلاش مسئولان و در سایه هدایت مقام معظم رهبری نمی توانند به نیت خود دست یابد.

وی اظهار داشت: ایران ظرفیت های بزرگ انسانی، علمی و سرزمینی دارد که هرچه تحریم ها افزایش یابد نمی توانند با این داشته ها مقابله کنند.

وی بازار، صادرات و اقتصاد جمهوری اسلامی را بزرگ دانست و بیان کرد: تحریم دشمن منجر به قدرتمندتر شدن ایران و ریشه دارتر شدن بذر کینه و نفرت از آنها در دل مردم ایران می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تامین امنیت برای مردم و کشور را وظیفه اصلی نیروهای مسلح برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی در این زمینه موفق بوده است.

وی تصریح کرد: تامین امنیت مقدمه توسعه اقتصاد و زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری به شمار می رود که وزارت دفاع این وظیفه را به خوبی انجام داده است.

امیر حاتمی افزود: بنا نیست فرد یا افرادی خارج از کشور به توسعه کمک کنند چرا که این مهم با تکیه بر توان داخلی و شناسایی برنامه های دشمن محقق می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در شرایط کنونی اشتغال مشکل اصلی مردم لرستان است که همه باید برای رفع آن تلاش کنند.

امیر حاتمی در خصوص طرح کشت و صنعت دورود و اجرایی نشدن آن نیز اظهار داشت: پیشرفت نکردن اجرای یک طرح در لرستان پس از 10 سال موجب تاسف است که باید در این سفر مشکل آب طرح تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه لرستان ظرفیت های مطلوبی دارد، افزود: باید در آینده نزدیک مجموعه 2 هزار هکتاری کشت و صنعت دورود ایجاد شود چراکه راه اندازی این مجموعه علاوه بر تامین نیازها، 500 تا 600فرصت شغلی فراهم می کند.

وی قول مساعد داد که تصمیم های نهایی در خصوص توسعه صنعت وابسته در دورود در سفر امروز اجرایی و اتخاذ شود.

امیر حاتمی گفت: بازسازی، بهسازی و نوسازی اقلام زرهی از جمله تانک و تایر هواپیما در دورود انجام می شود که لرستان از مزایای جنبی اشتغال و سرمایه گذاری آن بهره مند خواهد شد.

بازدید از صنایع دفاعی دورود و مجموعه های اقتصادی و تولیدی وابسته و مزارع کشت زیتون از برنامه های سفر یک روزه وزیر دفاع به لرستان است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در مجموعه زیتون کاری خرم آباد گفت: توسعه فعالیت های اقتصادی در راستای شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و تقویت کشور از اولویت های مهم این وزارتخانه است.

امیر سرتیپ حاتمی امروز با حضور در مجموعه زیتون کاری خرم آباد متعلق به شرکت مزارع نوین ایرانیان سازمان اتکا در جریان عملکرد و فعالیت های اقتصادی این شرکت قرار گرفت.

وی در این بازدید توسعه فعالیت های اقتصادی شرکت مزارع نوین ایرانیان سازمان اتکا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از اولویت های مهم وزارت دفاع برشمرد و اظهار داشت: با عنایت به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی، وزارت دفاع با توجه به ظرفیت های مجموعه شرکت مزارع نوین ایرانیان در تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، فعالیت های این شرکت را توسعه خواهد داد.

وزیر دفاع با تاکید بر پشتیبانی از نیروهای مسلح و حمایت از تولید ملی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان وظیفه سنگینی در مقابل تولید داخلی دارند و در این راستا وزارت دفاع همواره حامی کالای ایرانی خواهد بود.

کد خبر 410873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha