همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با تبریک روز دختر گفت: جامعه ما نسبت به گذشته و فرصتی که در اختیار نسل‌های پیشین دختران ایرانی بوده است بهبود چشمگیری داشته است اما هنوز نمی‌توان گفت که تبعیض جنسیتی و دسترسی عادلانه و یکسان به فرصت‌ها برای دختران جامعه ما فراهم شده است.

محسن هاشمی

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی در جلسه علنی شورای شهر تهران طي سخناني گفت: کاهش هزینه های غیرضروری و تشریفاتی، افزایش خدمت رسانی، کارآمدی، شفاف سازی و از بین بردن رانت ها و تبعیض ها انتظار جامعه از شورای اسلامی شهر است.

هاشمي بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت روز ولادت حضرت معصومه (ص) و روز دختر را تبریک گفت و افزود: توانمندی که امروز در میان دختران با استعداد و سخت کوش جامعه ما دیده می‌شود نسبت به گذشته و فرصتی که در اختیار نسل‌های پیشین دختران ایرانی بوده است بهبود چشمگیری داشته است اما هنوز نمی‌توان گفت که تبعیض جنسیتی و دسترسی عادلانه و یکسان به فرصت‌ها برای دختران جامعه ما فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: دختران و بانوان جامعه در درجه اول باید برای کسب حقوق خود در جامعه تلاش کنند و در مرتبه بعد، همه باید فارغ از نگاههای جنسیتی از این بخش مستعد و آینده دار جامعه در شکوفا کردن قابلیتهای خود حمایت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران و پایان جنگ تحمیلی گفت: تاریخ ثابت کرد که پذیرش این قطعنامه از پیروزی نظامی با ثبات‌تر و کم هزینه تر بود.

هاشمی با بیان اینکه بسیاری در زمان پذیرش قطعنامه 598 آن را شکست و ناکامی برای نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌کردند و این تعبیر امام خمینی (ره) که پذیرش قطعنامه را به نوشیدن جام زهر تشبیه کرده بودند، سندی بر این تلقی معرفی می‌کردند، افزود: تاریخ ثابت کرد که نه تنها تصمیم تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر پذیرش قطعنامه 598 و آتش بس، ناکامی و شکست نبود بلکه بزرگترین پیروزی‌ها را که بسیار از پیروزی نظامی با ثبات تر و کم هزینه تر بود برای ایران به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) پس از مشاهده واکنش مردم به تصمیم ایشان و هجوم نیروهای داوطلب به جبهه‌ها و عقب راندن ارتش بعثی عراق تصریح کردند که این جام زهر به شهد شیرینی تبدیل شده است.

هاشمی با اشاره به دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی پس از آتش بس نیز گفت: متجاوز شناخته شدن عراق، آزادی اسرا، تثبیت قرارداد الجزایر و تمامیت ارضی ایران، انتقال صحنه جنگ از ایران به حوزه عراق و حامیانش در دفاع مقدس و همچنین سقوط حکومت بعثی عراق و حاکمیت شیعیان و مردم برای نخستین بار در این کشور همه حاصل تصمیم راهبردی امام خمینی (ره) در آن مقطع بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر قرار بود رهبری نظام به توصیه کسانی که مدعی بودند جنگ را بدون داشتن منطق نظامی و توان لجستیک و پشتیبانی و صرفا بر اساس احساسات و هیجانات و شور ادامه داد، توجه کند معلوم نبود چه اتفاقات ناگواری در جنگ رخ می‌دهد و مردم چگونه باید شاهد جنایات جنگی لشگر افسار گسیخته بعثی عراق که مسلح به سلاح‌های کشتار جمعی و شیمیایی و میکروبی بود، باشند.

به گفته هاشمی، تاریخ معاصر ایران برای نخستین بار شاهد حفظ تمامیت ارضی کشور در جنگی نابرابر بود و این دستاورد علاوه برآنکه مرهون شجاعت رزمندگان اسلام است، مدیون ایثار و از خود گذشتگی امام خمینی (ره) است که با گذشتن از آبروی خود، با خداوند معامله کرد و خداوند نیز علاوه برآنکه مردم ایران را از صلحی پایدار برخودار ساخت، به بهترین نحو آبرو و اعتباری مضاعف به امام بخشید.

وی با گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و دیگر مسئولان و فرماندهان کشور در دوران دفاع مقدس گفت: آیت الله هاشمی همانگونه که به عنوان فرمانده جنگ در خط مقدم با رشادت حضور می یافت و در پیروزی بزرگ نظامی ایران مانند والفجر هشت و کربلای پنج تاثیرگذار بود، در مقطع پایانی دفاع مقدس نیز بیشترین نقش را به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در خاتمه جنگ و به اجماع رساندن مسئولین نظام در وحدت بر پذیرش آتش بس و ارائه پیشنهاد به امام و پذیرفتن عواقب این تصمیم توسط شخص ایشان و محاکمه ایشان با دستور امام را داشت.

کد خبر 410755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha