همشهری آنلاین: ضایعات پلاستیکی موجب آلودگی اقیانوس‌ها شده‌اند و کشورهای مختلف تلاش می‌کنند با روش‌های منحصربه‌فرد این آلاینده‌ها را کاهش دهند. به همین منظور هلند روشی را برای استفاده دوباره از ضایعات پلاستیکی ارائه کرده و پارک شناوری را ساخته است.

پارک شناور ساخته شده از ضایعات پلاستیکی

به گزارش ایسنا به نقل از اینهبیتت، بر اساس گزارشی که توسط وزارت تعاون و محیط زیست هلند تهیه شده بیش از ۱۰۰۰ متر مکعب ضایعات پلاستیکی هر ساله به رودخانه میوز و به دریای شمال وارد می‌شوند. این ضایعات حاصل دفن زباله، ضایعات کشاورزی، فاضلاب و حمل‌ونقل دریایی هستند.

در این روش بنیاد بازیافت جزیره و ۲۵ شریک دیگر از ضایعات پلاستیکی پارک شناوری با نام پارک بازیافتی ایجاد کرده‌اند. این فضای عمومی در روتردام شامل سیستم‌های شناور ساخته شده از ضایعات پلاستیکی بازیافت شده است. این گروه، ضایعات بازیافتی را از ساحل جمع‌آوری سپس به این پارک شناور اضافه می‌کنند.

پروژه پارک بازیافتی در رودخانه میوز متمرکز شده است و حیات موجودات آبزی با وجود پلاستیک توسط دانشگاه واگنینگن بررسی می‌شود. این پارک به سیستم HEBO Mariteim مجهز است که قابلیت حذف زباله را از آب دارد.

البته این سیستم‌ها فقط برای کاهش آلودگی پلاستیک طراحی نشده‌اند و زیستگاه حیات‌وحش نیز هستند و گیاهان هم در بالا و هم در زیر سطح پارک رشد می‌کنند تا حیات دریایی و تخم‌ گذاری موجودات آبزی نیز حفظ شود.

هدف نهایی این پروژه افزایش پلت‌فرم‌های آبزی و کمک به کاهش آلاینده‌های بندرگاه هلند است.

کد خبر 410729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha