چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل تایید کرد ایمیل‌های شخصی که کاربران سرویس جی‌میل ارسال و دریافت می‌کنند، ممکن است گاه توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ خوانده شود.

جی‌میل

براساس گزارش BBC، افرادي كه از اپليكيشن‌هاي توسعه يافته توسط شركت هاي واسط (third-party) و نه شركت‌هاي اصلي استفاده مي‌كنند ممكن است به صورت ناخواسته به افرادي مجوز داده باشند تا پيام‌هاي رد و بدل شده در جي‌ميلشان را بخوانند.

براساس گزارشي كه در وال‌استريت ژورنال منتشر شده‌است، اين عمل كاري رايج و رازي كثيف است كه گوگل آن را بر خلاف سياست‌هايش نمي‌داند. جي‌ميل محبوب‌ترين سرويس ايميل جهان است و 1.4 ميليارد نفر كاربر دارد.

گوگل به كاربرانش اجازه مي‌دهد ايميل‌هاي خود را به اپليكيشن‌هاي مخصوص مديريت ايميل يا سرويس‌هايي مانند برنامه‌ريز سفر يا مقايسه قيمت متصل سازند كه تمامي اين اپليكيشن‌ها توسط شركت‌هاي واسط يا رده سوم ساخته شده‌اند. در زمان اتصال به اين نوع اپليكيشن‌ها از كاربران خواسته مي‌شود تا مجوز‌هايي مشخص را به اپليكيشن بدهند، كه معمولا شامل خواندن، ارسال، پاك‌كردن و مديريت ايميل‌ها است.

جی‌میل

به اين شكل گاه كارمندان شركت‌هاي توسعه‌دهنده اين نوع اپليكيشن‌ها امكان خواندن ايميل كاربران را خواهند داشت. اگرچه ايميل‌ها معمولا توسط الگوريتم‌هاي رايانه‌اي پردازش مي‌شوند،‌ بررسي‌هاي وال‌استريت ژورنال نشان مي‌دهد كارمندان شركت‌هاي توسعه‌دهنده هزاران ايميل كاربران جي‌ميل را خوانده‌اند.

شركت نرم‌افزاري اديسون اعتراف كرده كه براي ايجاد قابليت نرم‌افزاري جديد ايميل صدها نفر از كاربران را مطالعه كرده‌است. شركتي ديگر به نام eDataSource نيز اعلام كرده‌است مهندسانش براي بهبود الگورتم‌هاي نرم‌افزاري ايميل‌هاي كاربران جي‌ميل را بازبيني كرده‌اند.

اين شركت‌ها اعلام كرده‌اند براي دسترسي به ايميل كاربران از آنها اجازه نخواسته‌اند زيرا اين‌كار تحت پوشش توافقنامه كاربري قرار داشته‌است. الن وودوارد استاد دانشگاه سوري مي‌گويد خواندن اين توافقنامه و ضوابط و مقررات آن به چندين هفته زمان نياز دارد و شايد در آن به اعطاي چنين مجوزي اشاره شده باشد، اما كسي دسترسي كارمندان يك شركت توسعه‌دهنده اپليكيشن به ايميل‌هاي شخصي‌اش را منطقي نمي‌داند.

گوگل در دفاع اعلام كرده‌است كه تنها شركت‌هاي بررسي شده به ايميل‌ها دسترسي دارند، و اين دسترسي تنها در صورتي داده خواهد شد كه كاربران آگاهانه آن را در اختيار شركت‌ها قرار دهند. گوگل همچنين اعلام كرده‌است كاربران مي‌توانند به صفحه بازبيني امنيتي اين شركت مراجعه كرده و اپليكيشن‌هاي متصل به جي‌ميل خود را مشاهده كنند و آنچه با آن موافق نيستند را حذف سازند.

کد خبر 409769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha