همشهری آنلاین: از لحظه‌ای که تیبو کورتوا توپ را به بازیکن بلژیک سپرد تا لحظه ورود توپ به دروازه ژاپنی‌ها کمتر از ۱۰ ثانیه طول کشید تا دراماتیک‌ترین بازی مرحله یک‌هشتم جام‌جهانی ۲۰۱۸ با برتری شیاطین سرخ اروپا به پایان برسد.

بازی بلژیک و ژاپن در جام جهانی

به گزارش همشهري آنلاين، بلژيك نخستين تيم حاضر در مرحله حذفي جام‌جهاني در 50 سال اخير است كه دو گل عقب‌ماندگي را جبران كرد و بازي را در وقت عادي برد. آخرين بار پرتغال در جام‌جهاني 1966 با سه گل از كره‌شمالي عقب بود و سپس پنج گل زد و راهي نيمه‌نهايي شد.

شياطين سرخ اروپا دومين بار پياپي است كه به مرحله يك‌چهارم نهايي جام‌جهاني مي‌رسند. آنها در 12 بازي مراحل حذفي در تاريخ جام‌هاي جهاني هرگز يك بازي را هم بدون گل خورده تمام نكرده‌اند و در مجموع 28 گل وارد دروازه‌شان شده است.

گلي كه تاكاشي اينوي زد، نخستين گلي بود كه پس از 16 سال خارج از محوطه 18 قدم وارد دروازه بلژيك شد. ريوالدو، مهاجم برزيل در جام‌جهاني 2002 چنين گلي به بلژيك زده بود.

در هر شش بازي گذشته كه گنكي هاراگوچي گل زده بود، ژاپن هرگز شكست نخورده بود؛ پنج برد و يك مساوي. ژاپن سرانجام در هفتمين بازي با گلزني هافبك خود شكست خورد.

آمار و ارقام نشان مي‌دهد بلژيك در هر پنج بازي پيشين خود در جام‌جهاني پس از تساوي در نيمه اول سرانجام زمين را با دست پر و برد ترك كرده بود. اين اتفاق در بازي مقابل ژاپن هم افتاد و آنها پس از خوردن دو گل، سه گل به تنها نماينده آسيا در مرحله حذفي زدند و رقيب برزيل در مرحله يك‌چهارم نهايي شدند.

بلژيك همراه با اروگوئه و كروواسي هر سه بازي مرحله گروهي خود را برد و با 9 امتياز به مرحله حذفي رسيد. آنها بيش از هر تيم ديگر گل زدند (9 گل) و با سه گلي كه وارد دروازه ژاپن كردند، با 12 گل يكي از بهترين خطوط حمله جام‌جهاني روسيه را در اختيار دارند.

کد خبر 409702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha