همشهری آنلاین: کنفدراسیون فوتبال آسیا پنج اتفاق مهم خلق شده از سوی تیم‌های آسیایی در جام جهانی را انتخاب کرده است که در صدر آن مهار ضربه رونالدو توسط بیرانوند قرار دارد.

بیرانوند

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال پنج تیم ملی ایران، ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا حاضر بودند که AFC پس از بررسی عملکرد این تیم‌ها پنج اتفاق مهم آنها را انتخاب کرد.

از منظر این کنفدراسیون واکنش بیرانوند در مهار ضربه پنالتی رونالدو مهاجم و کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال ارزش و اعتبار بالایی دارد. البته این نهاد در ادامه مطلب خود به زندگی سخت بیرانوند که به رغم تنگدستی سرانجام خود را به این مرتبه و جایگاه رساند، نیز اشاره کرده است تا آنجا که داستان زندگی او زبانزد حاضران و دنبال کنندگان جام جهانی روسیه شد.

صعود تیم ملی فوتبال ژاپن به یک هشتم نهایی به عنوان تنها تیم آسیایی حاضر در مرحله حذفی نیز با اهمیت شمرده شده است. هر چند که سامورایی های آبی با شکست مقابل بلژیک از ادامه رقابت‌ها باز ماندند.

پیروزی تیم ملی فوتبال کره جنوبی مقابل آلمان قهرمان دوره گذشته جام جهانی در سال 2014 از دیگر اتفاق‌های مهم و خاص برای تیم‌های آسیایی بود تا آنجا که منجر به حذف ژرمن‌ها از روسیه شد.

حضور "دانیل ارزانی" مهاجم ایرانی الاصل در تیم ملی فوتبال استرالیا با 19 سال سن به عنوان جوانترین بازیکن این دوره از رقابت‌های جام جهانی و برتری عربستان برابر مصر در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی، از دیگر اتفاق‌های برتر تیم‌های آسیایی‌ها حاضر در جام جهانی بوده است.

کد خبر 410193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha