شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دلار تا پایان معاملات هفتگی در بورس وال استریت به پایین‌ترین سطح ۳ روز گذشته خود در برابر یورو رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از آن که سران اتحادیه اروپا در نشست خود بر سر رسیدگی یک پارچه‌تر به مساله پناهجویان به توافق رسیدند هر یورو با ۰.۸۳ درصد افزایش به ۱.۱۶۶۳ دلار رسید. شاخص دلار که نرخ برابری دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۷۶ درصد کاهش به ۹۴.۶۶۳ واحد رسید.

هم‌چنین پس از آن که انتشار آمار عملکرد اقتصاد انگلیس در سه ماهه نخست سال، امیدواری‌ها از اتخاذ سیاست‌های انقباضی‌تر توسط بانک مرکزی این کشور را افزایش داد، پوند به بالاترین سطح دو روز خود در برابر دلار رسید.

با این حال دلار سه ماهه دوم سال را در حالی به پایان رساند که ارزش آن در برابر همتایانش ۵ درصد افزایش یافت که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن، اتخاذ سیاست‌های عادی‌سازی بانک مرکزی آمریکا با سرعتی بیشتر از سایر بانک‌های مرکزی بود. در بین کشورهای نوظهور نیز پزوی مکزیک توانست به بالاترین سطح یک ماه اخیر خود در برابر دلار برسد.

دلار کانادا نیز در برابر دلار آمریکا روندی صعودی داشت و به بالاترین ارزش ۱۰ روز اخیر خود رسید. این در حالی است که یوان چین نیز به مانند دلار روندی نزولی داشت و بزرگ‌ترین افت ماهانه خود را به ثبت رساند.

کد خبر 409345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha