همشهری آنلاین: دونالد ترامپ در دیدار با رئیس‌جمهوری پرتغال در کاخ سفید موضوع بحث را به کریستانو رونالد و مقایسه او با لیونل مسی کشاند.

رونالدو و مسی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سي‌ان‌ان، رئيس‌جمهوري آمريكا كه كشورش سال 2026 با مكزيك و كانادا ميزبان مشترك جام‌جهاني فوتبال خواهد بود، باز هم از عبارت‌هاي «بزرگ‌تر» و «بزرگ‌ترين» استفاده كرد اما اين بار نه درباره عملكردهاي داخلي و بين‌المللي آمريكا. ترامپ در ديدار با مارسلو ربلو دسوزا، رئيس‌جمهوري پرتغال گفت: «آنها مي‌گويند رونالدو بزرگ‌ترين بازيكن تاريخ است. حالا تو به من بگو؛ او را چطور بازيكني مي‌بيني؟»

ربلو دسوزا هم با اشاره به اينكه برگزاري جام‌جهاني در روسيه يك موفقيت براي دنيا بوده است، خطاب به ترامپ گفت: «من بسيار تحت تاثير رونالدو قرار گرفته‌ام. او بهترين بازيكن دنياست.» اينجا بود كه رئيس‌جمهوري آمريكا از همتاي پرتغالي خود پرسيد: «پس ممكن است روزي نامزد رياست‌جمهوري شود؟ من كه مي‌گويم برنده نمي‌شود. مي‌داني كه رقابت را از تو نمي‌برد؟» دسوزا بازوي ترامپ را گرفت و با خنده گفت: «پرتغال، آمريكا نيست. كمي تفاوت دارد!»

مقايسه رونالدو و مسي همواره يكي از موضوع‌هاي ازلي و ابدي در تمام بحث‌هاي فوتبالي بوده و پاي آن به ديدار رئيسان جمهوري آمريكا و پرتغال هم كشيده شده است. رونالدو در مرحله گروهي جام جهاني امسال چهار گل زده و جزو مدعيان ربودن كفش طلا و عنوان آقاي گلي است. او در مرحله حذفي با اروگوئه ديدار مي‌كند. مسي هم كه با آرژانتين تحت هدايت خورخه سامپائولي حال و روز چندان خوش ندارد، در اين مرحله به مصاف فرانسه مي‌رود.

بارون ترامپ، پسر 12 ساله رئيس‌جمهوري آمريكا عضو آكادمي فوتبال دي‌سي يونايتد است و به گفته پدرش همه چيز را درباره رقابت مسي و رونالدو مي‌داند. اين دو هشت سال ديگر مي‌توانند در خاك آمريكا شاهد بازي‌هاي جام‌جهاني 2026 باشند؛ زماني كه ديگر نشاني از دو فوق‌ستاره دنياي توپ گرد نخواهد بود.

کد خبر 409290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha