همشهری آنلاین: با سه گلی که هری کین در بازی انگلیس برابر پاناما زد، موضوع هت‌تریک و بازیکنانی که سه گل در یک بازی جام‌جهانی زده‌اند بار دیگر داغ شد.

تیم ملی فوتبال انگلیس

به گزارش همشهري آنلاين، هر چند كاپيتان و ستاره انگليس دو گل از روي نقطه پنالتي زد و يك گل تصادفي با پشت پا اما هموطن او جف هرست در فينال جام‌جهاني 1966 مقابل آلمان سه گل زد كه اين ركورد او تا امروز دست‌نخورده باقي مانده است. گري لينه‌كر ديگر بازيكن انگليسي است كه سابقه هت‌تريك در جام‌جهاني 1986 را در كارنامه دارد.

نخستين هت‌تريك تاريخ جام‌جهاني به نام برت پيتنود، بازيكن تيم ملي آمريكا در 1930 در بازي اول مقابل پاراگوئه ثبت شد. آمريكايي‌ها تا نيمه‌نهايي آن دوره پيش رفتند و آنجا با نتيجه شش بر يك مقابل آرژانتين شكست خوردند.

ساندرو كوچيس، ژوست فونتين، گرد مولر و گابريل باتيستوتا يك ويژگي مشترك دارند و آن زدن سه گل (دست‌كم) در يك بازي جام‌جهاني است. كوچيس در 1954 براي مجارستان، فونتين در 1958 براي فرانسه، مولر در 1970 براي آلمان و باتيستوتا در 1994 و 1998 براي آرژانتين. ستاره آرژانتيني تنها بازيكني است كه در دو دوره جام‌جهاني هت‌تريك كرده است.

آخرين بازيكني كه در يك بازي هت‌تريك كرد و تيم‌اش سرانجام جام قهرماني جهان را بالاي سر برد، توماس مولر است. بازيكن بايرن مونيخ و تيم ملي آلمان چهار سال پيش در بازي گروهي مقابل پرتغال سه گل از چهار گل تيم خود را زد و آلمان را تا بازي فينال مقابل آرژانتين همراهي كرد.

اولگ سالنكو تنها بازيكن تاريخ جام‌هاي جهاني است كه در يك بازي پنج گل به ثمر رسانده است. او سال 1994 در آخرين بازي گروهي مقابل كامرون پنج گل زد تا بازي با نتيجه شش بر يك به پايان برسد. تنها گل شيرهاي آفريقا را هم روژه ميلا وارد دروازه روسيه كرد. سالنكو آن دوره با شش گل در سه بازي گروهي آقاي گل جام‌جهاني شد.

پله در حالي كه تنها 17 سال و 244 روز سن داشت، سه گل در جام‌جهاني زد و جوان‌ترين هت‌تريك‌كننده تاريخ لقب گرفت. كريستيانو رونالدو هم هفته گذشته در بازي مقابل اسپانيا سه گل زد تا مسن‌ترين زننده سه‌گله تاريخ باشد.

لاشلو كيس در جام‌جهاني 1982 در دقيقه 56 از روي نيمكت ذخيره مجارستان به زمين آمد و در 20 دقيقه سه گل به تور دروازه السالوادور رساند تا سريع‌ترين هت‌تريك جام‌جهاني را به نام خود ثبت كند.

ميروسلاو كلوزه در بازي آلمان و عربستان در جام‌جهاني 2002 سه گل زد كه در يك ويژگي مشترك بودند؛ هر سه با ضربه سر به ثمر رسيدند. اين بازي با نتيجه هشت بر صفر تمام شد و كلوزه هم همچنان با 16 گل ركورددار گلزني در تاريخ است.

جف هرست تنها بازيكني نبود كه در جام‌جهاني 1966 انگليس سه گل در يك بازي زد. در آن دوره، اوزه‌بيو هم در مرحله نيمه‌نهايي سه گل براي پرتغال به ثمر رساند و در پايان عنوان آقاي گلي را به دست آورد.

کد خبر 408960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha