همشهری آنلاین: یک روزنامه انگلیسی بر اساس افشای اطلاعات از یک پایگاه داده املاک و مستغلات در دوبی نوشت که این امیرنشین حاشیه خلیج فارس به بهشت کلاهبرداران انگلیسی تبدیل شده است.

گاردین: دوبی بهشت پولشویی کلاهبردارهاست

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه انگلیسی گاردین، کلاهبرداران دست اندر کار برنامه های خلاف که حدود 100 میلیون پوند برای خزانه داری انگلیس ضرر و زیان به بار آورده اند، اقدام به خرید آپارتمانهای مجلل و لاکچری در دوبی کرده اند و اکنون گمان می رود که دوبی به عنوان بهشت پولشویی جانشین 'کوستا دل کریمه' Costa Del Crime اسپانیا شده است.

به نوشته گاردین، ماموران تحقیق انگلیسی فهرست این خریداران را به دقت مورد بررسی قرار خواهند داد؛ افرادی که میلیونها پوند به انگلیس و سایر کشورهای اروپایی بدهکار هستند. تمام این افراد در فعالیت هایی دست داشته اند که به علت فرار مالیاتی حدود 16.5 میلیارد پوند بین سالهای 2005 و 2016 به انگلیس زیان وارد کرده اند.

'رود استون' دستیار سابق مدیر واحد هماهنگی ملی ضدجرایم سازمان یافته اداره درآمدها و گمرک انگلیس گفت که کلاهبردارها در سال 2005 با هدف مخدوش کردن توانایی مقامات مالیاتی برای شناسایی مسیر انتقال کالا، کار حمل و نقل کالاها از طریق دوبی را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبردارها از بانکهای دوبی با دو هدف استفاده کردند یکی اینکه ازالزام گزارش دهی درباره منع پولشویی درانگلیس خودداری کنند و دیگر اینکه توانایی مقامات برای توقیف سودهای مساله دار خود را تضعیف کنند.

سازمان تحقیقات بین المللی موسوم به 'پروژه گزارش جرایم سازمان یافته وفساد' به اطلاعات زیادی ازسوابق مالکیت املاک دردوبی بین سالهای 2014 تا 2016 دست یافته است که سازمان روزنامه نگاری تحقیقی موسوم به 'افشای مالی' (Finance Uncovered) این اسناد را برای یافتن افراد مرتبط با انگلیس مورد بررسی قرار داد و شماری از افراد درگیر در کلاهبرداری را شناسایی کرد.

درکلاهبرداری های مالیاتی یک شرکت انگلیسی اقدام به واردات کالا بدون پرداخت مالیات ارزش افزوده VAT می کند و آن را با مالیات ارزش افزوده به شرکت دیگری می فروشد ؛ این کالا چندین بار خرید و فروش می شود و در معامله نهایی ، شرکتی اقدام به گرفتن مالیات ارزش افزوده از اداره درآمد و گمرک می کند در حالی که شرکتهای اولی و آخری این چرخه ناپدید می شوند در حالی که با کلاهبرداری مالیاتی را پس گرفته اند که هرگز پرداخت نشده است.

سایر کلاهبردارهای مرتبط با املاک در دوبی از 'اعتبارهای کربنی' استفاده می کنند که 'برنامه دادوستد انتشار گاز' اتحادیه اروپا صادر کرده است. پلیس اروپا (یوروپل) برآورد کرده است که کلاهبرداری های مرتبط با این موضوع بین سالهای 2008 و 2009 حدود 5 میلیارد یورو بوده است.

کد خبر 408924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha