همشهری آنلاین: برای نخستین بار آثار فیلمسازان اول در بخش «روایت نو» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت داوری می شود.

فیلم مقاومت

به گزارش ایرنا به نقل از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، شورای سیاستگذاری این جشنواره به منظور کشف و حمایت از استعدادهای جوان برای نخستین بار در این دوره، بخش «روایت نو» را در ساختار مسابقات این رویداد سینمایی راه‌اندازی کرده است.

در این بخش، تمام آثار فیلمسازان اول در قالب فیلم‌های سینمایی، کوتاه داستانی و مستند توسط هیات‌های داوری مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد و به برترین فیلم این بخش، لوح یادبود، جایزه نقدی و نشان شهید آوینی اهدا خواهد شد.

در پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، موضوعات نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در احیای هویت ایرانی - اسلامی، رویکرد گفتمان مقاومت تنها راه مقابله با نظام سلطه، نقش استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در اسلام هراسی و ایران هراسی، نقش مدافعین حرم در همبستگی و همگرایی مردم منطقه و حمایت از جبهه مقاومت، ترویج اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خود اتکایی و مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان، نقش جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا و ایثارگران درحفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تقویت روحیه انقلابی و توجه ویژه به نقش جوانان و نخبگان در حفظ و تداوم ارزش های انقلاب اسلامی طراحی و هدف گذاری شده است.

همچنین آثار تولید شده با مضامین آسیب‌ها و فرصت‌های رسانه‌های مجازی در تضعیف و تقویت روحیه مقاومتی مردم، نقش تولیدات تصویری در روشنگری و «بصیرت افزایی» مردم، ائتلاف ننگین وهابیت با صهیونیسم جهانی در طراحی نقشه‌های شوم و جنایت علیه مسلمانان، اهداف استکبار جهانی و صهیونیسم در حمایت از گروه‌های تروریستی، تکفیری و داعش در منطقه، استفاده خلاقانه هنرهای تصویری در امر «فرهنگ عفاف و حجاب» به منظور سالم‌سازی جامعه و نقش دشمنان انقلاب اسلامی در انحراف اعتراضات اجتماعی و اقتصادی می‌توانند در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کنند.

سینماگران علاقه‌مند می‌توانند آثارشان را برای حضور در این بخش تا 22 مردادماه امسال به نشانی تهران، خیابان سمیه، خیابان خاقانی، کوچه طبرسی، پلاک 6، طبقه دوم، واحد 2 ارسال یا همچنین با شماره تلفن‌های 88826375 و 88826296 و سایت جشنواره به نشانی http://moqavematfilmfest.ir تماس بگیرند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با سازمان سینمایی کشور و با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف همزمان با بزرگداشت هفته بسیج از 4 تا 9 آذر امسال در کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 408816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha