همشهری آنلاین: یکی از بنیانگذاران و مدیر شرکت پیکسار در آینده نزدیک از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و جایش را به دو فیلمساز ارشد استودیو دیزنی می‌دهد.

جان لسه تر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، پيت داكتر كه كارگردان فيلم تحسين‌شده «درون و بيرون» است، به سمت مدير ارشد پيكسار منصوب شده و جنيفر لي، كارگردان مشترك انيميشن ركوردشكن و برنده اسكار «يخ‌زده» مدير ارشد بخش انيميشن استوديو ديزني خواهد بود. قرار است لسه‌تر كه همزمان مديريت بخش انيميشن ديزني، پيكسار و ديزني‌تون را بر عهده داشت، تا پايان سال جاري ميلادي در سمت مشاور ديزني باقي بماند.

لسه‌تر 61 ساله كه نامش در رسوايي‌هاي جنسي هاليوود پس از هاروي واينستين و چند چهره سرشناس ديگر به ميان آمد، پاييز گذشته نامه‌اي نوشت و در آن به برخي اشتباه‌هاي خود در برخورد با زنان فعال در عرصه سينما و همكارانش اعتراف كرد. با وجود عذرخواهي، بسياري از كارشناسان معتقد بودند او بايد زودتر از عرصه مديريت پيكسار كناره‌گيري كند و جايش را به نيروهايي بدهد كه پرونده اخلاقي‌شان در حال حاضر نقطه منفي ندارد.

از جمله فيلم‌هاي موفق كارنامه لسه‌تر در سال‌هاي گذشته مي‌توان به «داستان اسباب‌بازي»، «زندگي يك حشره» و «ماشين‌ها» اشاره كرد. يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي او در دوران راه‌اندازي و مديريت پيكسار گرد هم آوردن گروهي از مستعدترين چهره‌هاي داستانگو و خلاق و توليد بسياري از موفق‌ترين انيميشن‌هاي تاريخ سينماست؛ هر چند بدنامي اخير باعث شده اين دستاوردها دچار خدشه شود.

داكتر كه حالا ديگر همه‌كاره پيكسار است، سال‌ها كنار لسه‌تر در اين شركت معتبر و خوشنام كار كرده و عضو گروهي از نويسندگان و كارگردانان بود كه بر خروجي‌هاي پيكسار نظارت مي‌كردند. لي 47 ساله هم نخستين كارگردان زن ديزني و تنها بانويي است كه با «يخ‌زده» از ركورد يك ميليارد دلار فروش گذشته است.

کد خبر 408548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha