همشهری آنلاین: تا پایان یکشنبه انتظار می‌رود رقابت قسمت‌های جدید «دنیای ژوراسیک» و «فوق‌العاده‌ها» بتواند باعث به ثبت رسیدن چند رکورد شود.

سینما

به گزارش مهر به نقل از باکس ‌آفیس موجو، انتظار می‌رود با ورود «دنیای ژوراسیک: امپراتوری افول‌کرده» و فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری آن در باکس آفیس داخلی آمریکای شمالی، یک رکورد نادر تکرار شود و شاید هم رکوردی جدید به ثبت برسد.

این دومین باری خواهد بود که ۲ فیلم مختلف پشت سر هم در سینماها به نمایش در می‌آیند و هر یک موفق به ثبت فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌شوند. نخستین و آخرین باری که این اتفاق افتاد مربوط به سال ۲۰۰۷ می‌شود که فیلم «دزدان دریایی کارائیب: در پایان دنیا» ۱۱۴.۷ میلیون دلار در هفته نخست اکرانش فروخت و فیلم «شرِک سوم» یک هفته پیش از آن ۱۲۱.۶ میلیون دلار فروخته بود.

در حقیقت، نادر بودن اتفاقی که تا چند روز آینده قرار است بیفتد اینجا به پایان نمی‌رساند چون «دنیای ژوراسیک» موفق به هل دادن «فوق‌العاده‌ها ۲» به رتبه دوم خواهد شد. از آنجایی که «فوق‌العاده‌ها ۲» در هفته اولش ۱۸۲.۶ میلیون دلار فروخت این فقط هشتمین بار در تاریخ باکس‌آفیس آمریکا خواهد بود که فیلمی فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در هفته اول خود به ثبت می‌رساند و هفته بعدی در رتبه اول قرار نمی‌گیرد.

علاوه بر این، اگر افول فروش هفتگی «فوق‌العاده‌ها ۲» مساوی با ۴۵.۲۶ درصد یا کمتر از آن باشد به این معنی خواهد بود که این فیلم برای هفته دوم هم ۱۰۰ میلیون دلار دیگر می‌فروشد و این نخستین باری خواهد بود که ۲ فیلم همزمان و در یک آخر هفته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌فروشند.

جدیدترین قسمت «دنیای ژوراسیک» محصول کمپانی‌های یونیورسال پیکچرز و امبلین انترتینمنت در آخر هفته‌ای که در راه است در ۴۴۷۵ پرده سینما در آمریکای شمالی به نمایش درمی‌آید. این در حالی است که فروش بین‌المللی فیلم چیزی حدود ۲ هفته پیش آغاز شد. انتظار می‌رود این فیلم کارش را با فروش ۱۳۰ میلیون دلاری آغاز کند البته باید به یاد داشت که فروش قسمت اول آن در سال ۲۰۱۵ هم چیزی حدود ۱۲۵ میلیون دلار تخمین زده شده بود، اما آن فیلم در عمل توانست ۲۰۸.۸ میلیون دلار بفروشد.

کد خبر 408605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha