همشهری آنلاین: معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: هزینه اعتیاد هر فرد معتاد روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است و بطور قطع فرد معتاد با این هزینه‌ها با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه می‌شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا شمسی یادآور شد: از اواخر سال 95 بحث غربال معتادان به بهزیستی استان تهران سپرده شد و از آن زمان تاکنون حدود 12 هزار نفر را غربال کرده‌ایم که 85 درصد از آنها طی این 18 ماه، معتاد و 15 درصد دیگر هم کارتن‌خواب هستند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه هر فرد معتاد 20 تا 30 هزار تومان است؛ فرد معتاد به دلیل حواشی و تنش‌های موجود در کانون خانواده مجبور می‌شود به خیابان‌ها رو بیاورد.

وی اضافه کرد: بی‌ثباتی در وضعیت فرد معتاد از زمانی آغاز می‌شود که فرد به استعمال مواد مخدر رو می‌آورد، خانواده او را طرد می‌کنند و به این ترتیب آسیب‌ها با جدایی از کانون گرم خانواده آغاز می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: برخی معتادان به علت آبروی خانواده و برای اینکه ضرر اعتیاد متوجه خانواده نشود، خانه را ترک می‌کنند.

شمسی با اشاره به بی‌اعتمادی اجتماعی نسبت به افراد معتاد، افزود: پدیده کارتن‌خوابی فرآیند طولانی مدتی را طی می‌کند و برای بازگرداندن معتادان از مسیر اعتیاد به جامعه به اقدامات اساسی بیشتری نیاز داریم.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، اکنون دو میلیون و 808 هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاک است.

کد خبر 408547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha