همشهری آنلاین: شینهوا، خبرگزاری رسمی چین با اشاره به اعمال تعرفه های تجاری توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه چین نوشت: یک «فرد هوشیار» اقدام به ایجاد پل می‌کند اما یک «احمق» دیوار می‌سازد.

 خبرگزاری رسمی چین رییس جمهور آمریکا را احمق خواند

به گزارش ایرنا، به دنبال افزایش تنش در روابط اقتصادی دو کشور چین و آمریکا به دلیل اعمال تعرفه های 25 درصدی بر کالاهای چینی توسط رییس جمهوری آمریکا، این رسانه در یاداشتی نوشت: با جهانی شدن اقتصاد هیچ جدایی وجود نخواهد داشت و هیچ کشوری هم نمی‌تواند برای توقف روابط تاریخی حصار ایجاد کند اما دولت ترامپ این کار را کرده است.

دولت آمریکا 15 ژوئن (25 خرداد) امسال فهرست افزایش تعرفه بر واردات کالا از چین را منتشر کرد که بر اساس آن بر حدود 50 میلیارد دلار از واردات کالاهای چینی تعرفه 25 درصدی وضع شده است و از روز ششم ژوئیه در دو مرحله به اجرا گذاشته می شود.

دولت ترامپ، در ماه آوریل پیش نویس برنامه ای جهت اعمال تعرفه های سنگین بر طیف گسترده ای از واردات از چین را بر اساس ماده 301 از قانون تجارت آمریکا اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرد که این تعرفه‌ها برای جلوگیری از نقل و انتقالات ناعادلانه تکنولوژی و مالکیت معنوی آمریکا به چین و حمایت از مشاغل آمریکایی ضرورت دارند.

کمیته مقررات تعرفه گمرکی شورای دولتی چین نیز روز گذشته در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال مجدد تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی، بر 659 نوع از کالاهای واردات آمریکا به مبلغ حدود 50 میلیارد دلار تعرفه 25 درصدی وضع کرد.

این تصمیم بر اساس 'قانون تجارت خارجی جمهوری خلق چین' و 'مقررات تعرفه گمرکی وارداتی و صادراتی جمهوری خلق چین' و پس از تصویب شورای دولتی چین اتخاذ شده است.

بر اساس تصمیم این کمیته، افزایش تعرفه 34 میلیارد دلاری بر محصولاتی از جمله محصولات آبی، کشاورزی و خودرو از 6 ژوییه سال 2018 اجرا می شود و زمان اجرای افزایش تعرفه بر سایر کالاها بعدا اعلام می گردد.

چین معتقد است اعمال تعرفه های گمرکی آمریکا بر چین با مقررات سازمان تجارت جهانی و تفاهم به دست آمده در مذاکرات اقتصادی و تجاری دو کشور مغایر است و به شدت به حقوق قانونی چین و منافع کشور و مردم این کشور آسیب می رساند.

کد خبر 408221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha