سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی پنتاگون اعلام کرد؛ نیروهای دریایی ایالات متحده در دریای جنوبی چین در چارچوب قوانین بین المللی در زمینه آزادی ناوبری فعالیت می کنند.

واکنش پنتاگون به هشدار چین

به گزارش اسپوتنیک، کریستوفر لوگان در مورد اتهام چین نسبت ورودد غیر مجاز ناوهای آمریکایی به آبهای این کشور گفت: ناوهای آمریکا براساس قوانین بین المللی و درچارچوب آزادی ناوبری فعالیت می کنند.

روز یکشنبه 27 ماه مه در فاصله 12 مایلی جزایر «پاراسل»، یک فروند ناو کروزر و یک فروند ناوشکن آمریکایی به جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی نزدیک شدند.

پکن این اقدام آمریکا را نقض بی قید و شرط از حاکمیت ملی و حقوق بین الملل خواند و در پاسخ با ارسال جنگنده هایی به این مناطق به نیروی دریایی آمریکا هشدار داد.

لوگان افزود: نیروهای آمریکایی در مناطق آسیا و اقیانوس آرام، ازجمله دریای چین جنوبی فعالیت می کنند و تمام این اقدام ها مطابق با قوانین بین المللی صورت می گیرد و کشتی ها و هواپیماهای آمریکایی در مناطقی که مجاز هستند، فعالیت می کنند.

در همین حال آمریکا ادعا می کند که چین در حال ساخت جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی برای اهداف نظامی است. چین نیز ابا رد این اتهام ها، هرگونه فعالیت در این منطقه را حق مسلم خود می داند.

کد خبر 406787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha