مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

«توجه به زیست‌پذیری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندی»؛ این دو نکته‌ای بود که شهردار تهران صبح دیروز در دو مراسم تودیع و معارفه معاونان خود اعلام کرد.

افشانی

نخستین مراسم مربوط به تودیع پیروز حناچی و معارفه ایرج معزی به‌عنوان معاون فنی- عمرانی بود و دیگری هم برای معارفه پیروز حناچی که جایگزین مهدی حجت در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران شده است.

به گزارش همشهری، سیدمحمدعلی افشانی، شهردار پایتخت در مراسم نخست گفت: «لازم می‌دانم از زحمات و خدمات دکتر حناچی تشکر کنم. با توجه به اینکه سابقه، شهرت و تحصیلات دکتر حناچی در حوزه شهرسازی است و با توجه به مشورت با خودشان، تصمیم بر آن شد که ایشان در پست معاونت شهرسازی مشغول شوند. جناب مهندس معزی تحصیلات و سوابقی مرتبط با حوزه عمران دارند.

آخرین مسئولیت ایشان مدیریت شرکت سپهر بانک صادرات بوده که به زحمت توانستم رئیس بانک را راضی کنم، چون تازه فعالیت خود را آغاز کرده بود.» او در ادامه با اشاره‌ به اهمیت معاونت عمرانی گفت: «این تصور را نداشته باشیم که تنها مدیران فنی متوجه تغییرات و روند یک پروژه هستند؛ درحالی‌که مردم بهتر پیگیر هستند.

مردم قبلا روند ساخت پل‌ها و پروژه‌ها را دیدند و همه اینها شاخصی برای سنجش عملکرد مدیران از نگاه مردم است. مردم بین هیچ دوره مدیریتی تفاوتی قائل نیستند و معیار قضاوت خود را عملکرد مدیران قرار می‌دهند.» افشانی با اشاره به بیشتر بودن پروژه‌ها نسبت به اعتبار، گفت: «اولویت‌مان در حوزه عمرانی را باید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام قرار دهیم. هیچ پروژه‌ای نباید تعطیل شود مگر اینکه مشخص شود از اساس اشتباه تعریف شده بود.»

جمله دیگری که شهردار تهران در این مراسم بیان کرد، این بود که هدف اصلی باید ایجاد رضایت برای مردم باشد. او با اشاره به برنامه پیشنهادی خود برای شهرداری تهران که پیش از این به شورای شهر ارائه شده بود، گفت: «برنامه من دو محور اساسی داشت؛ ارتقای کیفیت زندگی مردم و ایجاد رضایتمندی برای شهروند که این شاخص معیار من برای سنجش عملکرد مدیران است. من خوشبختانه با تمام جزئیات کار در تهران آشنا هستم.

می‌دانم دقیقا اوضاع و احوال شهرداری به جزئیات چطور است. پس کاری کنیم که رضایت مردم حاصل شود.» در این برنامه همچنین، حناچی گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد و معزی هم از برنامه‌های خود برای این معاونت سخن گفت. شهردار تهران در دیگر مراسم دیروز روی افزایش کیفیت زندگی شهروندان تأکید کرد. سیدمحمدعلی افشانی گفت: «خدمت به مردم تهران با توجه به اینکه پایتخت ایران است، روی تمام کشور تأثیرگذار خواهد بود.

من خدمت آقای رئیس‌جمهور هم که رسیدم، گفتم تهران مرکز ثقل و گرانیگاه ایران است. اگر پایتخت مورد توجه باشد، معنایش آن خواهد بود که تمام کشور مورد توجه است.» او سپس درخصوص تغییرات صورت گرفته در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران صحبت کرد؛ «هدف از این جلسه تقدیر و تشکر از زحمات آقای دکتر حجت و آقای فرهادی است.

البته آقای حجت خودشان نخواستند بمانند وگرنه من علاقه‌مند بودم که به کارشان ادامه دهند. همین جا لازم می‌دانم که اعلام کنم پس از‌ ماه مبارک رمضان در جمع کارمندان مجموعه معاونت شهرسازی با همه‌آنها مفصل صحبت خواهیم کرد.»

شهردار تهران ضمن تشکر از کسانی که در دوره‌گذار در این مجموعه زحمت کشیدند، گفت: «معمولا بدترین دوره مدیریتی، دوره‌ گذار است که یک تیم جدید جایگزین می‌شود و چند‌ماه اول بخشی از زمان را صرف شناسایی و انتخاب همکاران قرار می‌دهد. وقتی این دوره کوتاه شود، مردم آسیب می‌بینند.»

افشانی در ادامه به معرفی معاون جدید شهرسازی پرداخت؛ «برای همه، آقای دکتر حناچی، به‌عنوان نیرویی که در حوزه معماری و شهرسازی، هم به لحاظ دانش و هم به لحاظ تجربه کاری سابقه روشنی دارند، شناخته‌شده است. من امیدوارم با این تجربه و دانشی که دارند، منشأ خیر و برکت برای مردم تهران باشند.

قدم‌هایی که در شهرسازی برداشته می‌شود و راهبردهایی که لحاظ می‌شود، روی همه حوزه‌های شهرداری تأثیرگذار خواهد بود، چراکه شهرسازی هدف اصلی و غایت نهایی شهرداری است.» او سپس به‌عنوان برنامه خود یعنی «شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر» اشاره کرد و گفت: «امروز این طرح در دنیا بسیار مورد توجه بوده و دارای شاخص‌هایی است.

به‌عنوان مثال، در این طرح وقتی درباره حمل‌ونقل صحبت می‌شود، به محله‌ها و قدرت انتخاب آنها می‌پردازد که آیا هر فرد در محله‌های مختلف، قدرت انتخاب انواع متفاوت وسایل حمل‌ونقل عمومی را دارد. آیا موضوع حمل‌ونقل برای این فرد هیچ قدرت انتخابی لحاظ کرده یا نه؟ در دیگر حوزه‌ها هم به همین صورت است.»

به گفته او، براساس این شاخص‌ها، شهرها رتبه‌بندی می‌شوند که از بین ۲۰۶ شهر بزرگ، تهران رتبه حدود ۱۹۰ را دارد که وضعیت خوبی نیست که باید در این زمینه فعالیت دقیق‌تر و بهتری صورت بگیرد. اینطور که افشانی گفت، باید شاخص‌های زیست‌پذیری در محله‌ها تعریف و بررسی شود که وضعیت زیست‌پذیری هر محله در چه شرایطی است.

  • نقش مهم معاونت شهرسازی

شهردار پایتخت در ادامه با اشاره به نقش تعیین‌کننده معاونت شهرسازی در ساخت شهر تهران، افزود: «این نقش به منابعی که باید تعیین شود، بازمی‌گردد. اینجا یکی از مهم‌ترین معاونت‌ها و حوزه‌هایی است که روی تأمین درآمد تأثیرگذار است. من حتی رئیس دفترم را با نگاه تولید ثروت برای شهر انتخاب کردم، چراکه مدیرعامل یک هلدینگ بود. شما هم باید همکاری کنید که کار مردم زمین نماند.»

کد خبر 408129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha