چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

عجب معرکه‌ای یه بساط سی‌دی فروش‌های کنار گذر، می‌شه از جون مرغ تا شیر آدمیزاد داخلش پیدا کرد.

بساط سی‌دی فروش‌های کنار خیابون که روزگاری زیاد شناخته شده نبود این روزها به یکی از بازارهای پروپاقرص مردم تبدیل شده و همه ترجیح می‌دن از کنار خیابون خرید کنند تا از مغازه‌های رسمی سی‌دی فروشی که قیمت‌های گران‌تری دارند.

در واقع با شکل گرفتن بساط سی‌دی فروش‌های خیابان، کاسبی مغازه‌هایی که مجبورند مالیات پرداخت کنند از سکه افتاده است. اما کاسب‌های دوره گرد سی‌دی و نرم افزار بدون پرداخت مالیات حتی از این مغازه‌دارها هم درآمد بهتری دارند.

مهمترین موضوعی که باعث شده بازار سی‌دی فروش‌ها همیشه داغ باشد رعایت نکردن قانون کپی‌رایت در ایران است، به طوری که انواع نرم‌افزارهایی که شما در هر کشور دیگری مجبورید چند صد دلار بابت آن پرداخت کنید، در ایران به راحتی و فقط با پرداخت 1000تومان خریداری می‌شود.

از بازار فیلم‌های اکران شده و نشده هم در بساط این فروشنده‌های دوره گرد به وفور پیدا می‌شود. خیلی مواقع‌ هنگام رد شدن از کنار خیابان می‌توانید به راحتی آخرین فیلم روزرا  که هنوز روی پرده‌های آمریکاست خریداری کنید و بروید خانه و دیدن از آن لذت ببرید.

خیلی از نرم‌افزارهای مختلف را که شما مجبورید در جاهای دیگر دنیا برای خرید آن چند صدبرابر قیمت ایران پرداخت کنید می‌توانید به نازلترین قیمت از کنار خیابان‌های تهران بخرید.

در حال حاضر خیلی از سازمان‌ها و اداره‌های دولتی ما هم از این نرم‌افزارهای قفل شکسته استفاده می‌کنند که نیاز به هیچ کد کاربری و پسوردی ندارد و خیلی از این نرم‌افزارها به خوبی کار کاربران را راه می‌اندازد. همین موضوع و بهای ناچیز قیمت انواع نرم افزار باعث شده تا ایران به بهشت کاربران رایانه و نرم افزاران بازان دنیا تبدیل شود.

کد خبر 40770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز