سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه‌ای از آثار هنرمندان بریتانیانی، آلمانی و فرانسوی پس از جنگ جهانی اول در موزه تیت لندن به نمایش درآمده است.

هنر پس از جنگ جهانی اول

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، درهاي نمايشگاه «پس از واقعه: هنر پس از جنگ جهاني اول» روز پنجم ژوئن به روي علاقه‌مندان گشوده شد و بازديد از آن 23 سپتامبر آزاد و رايگان است. مديران تيت بريتانيا از اعضاي خود شامل نيروهاي نظامي و كهنه‌سربازان جنگ براي بازديد دعوت كرده است تا شاهد تجربه‌ها و حس‌هايي مشترك با آثاري باشند كه پس از حدود يك قرن به تماشاي عموم درآمده‌اند.

از جمله آثار هنري موجود در اين نمايشگاه مي‌توان به يك مجسمه بزرگ برنزي اشاره كرد كه كار ويلهلم لمبروك، هنرمند آلماني است. او اين اثر را به يادبود زادگاه خود دويسبورگ خلق كرده بود اما به دليل القاي حس ترس و شكست بسيار مورد انتقاد قرار گرفت و مدتي پس از پايان جنگ جهاني اول به سوئيس گريخت. لمبروك كه هرگز از تجربه‌هاي دردناك جنگ رها نشده بود، در 1919 در سوئيس خودكشي كرد و از دنيا رفت.

تابلويي زيبا از پابلو پيكاسو كه خانواده‌اي را كنار ساحل به تصوير مي‌كشد، اثري از كريستوفر ريچارد وين نوينسن كه در دوران جنگ سانسور شده بود، يك نقاشي از جان نش و كاري از گئورگ گروتس، هنرمند آلماني از ديگر آثاري است كه در بخش‌هاي مختلف تيت بريتانيا تماشاگران را به دنياي پس از جنگ جهاني اول مي‌برد. چارلز سيمز با «خط مقدم آلمان قديمي»، ارنست بارلاخ با مجسمه «معلق» و تابلوهاي مكس بكمان ديگر هنرمندان حاضر در نمايشگاه هستند.

در بخش پاياني نمايشگاه «پس از واقعه: هنر پس از جنگ جهاني اول» هم تابلويي ديگر از نوينسن به نمايش درآمده است؛ يك نقاشي از نيويورك سال 1920 كه اين شهر آمريكا را در دوران صلح و پيشرفت نشان مي‌دهد. نوينسن كه حركت قطار بين آسمانخراش‌ها را «نيويورك - يك انتزاع» نام نهاده بود، بعدها نام تابلوي خود را به «روح شهر بدون روح» تغيير داد.

کد خبر 407332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha