همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور، برای روزهای آخر هفته به ویژه پایتخت و نوار شمالی افزایش نسبی دمای هوا پیش‌بینی کرد و همچنین از وقوع وزش باد و رگبار در بسیاری مناطق خبر داد.

آسمان

مسعود حقیقت، مدير كل پايش سازمان هواشناسي كشور در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز (سه‌شنبه 15 خرداد) نشان می‌دهد هموطنان نقاط شمال غرب، قسمت‌هایی از غرب و بخش‌هایی از البرز، استان‌های گیلان، مازندران، جنوب ایلام و شمال خوزستان شاهد رگبار باران، گاهی همراه با پدیده رعد و برق و وزرش باد شدید خواهند بود.

وی افزود: برای فردا چهارشنبه 16 خرداد نیز برای نقاطی از البرز، شمال شرق، استان‌های مازندران، ارتفاعات گلستان، شمال سمنان رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

حقیقت با بیان اینکه، طبق پیش‌بینی‌ها، روز پنج شنبه 17 خرداد سایر نقاط کشور به غیر از مناطق ذکر شده آسمانی صاف و آفتابی خواهیم داشت، افزود: در عین حال برای ساعات بعد از ظهر همین روز در برخی از نقاط استان آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، قسمت‌هایی از استان اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: همچنان در دو سه روز آینده در ارتفاعات کرمان و جنوب استان سیستان و بلوچستان در بعضی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر رگبار باران و ناپایداری را به شکل رعد و برق در این مناطق شاهد خواهیم بود.

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور همچنین تصریح کرد: از بعدازظهر فردا چهارشنبه و همچنین روز پنجشنبه در مناطق شرقی و شمال شرق کشور وزش باد خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود به طوری که در منطقه زابل با گرد و خاک همراه است.

وی تصریح کرد: طی امروز (سه شنبه) و فردا (چهارشنبه) در سواحل شرقی دریای خزر بویژه در استان مازندران و شمال شرق کشور یعنی استان‌های خراسان شمالی و گلستان افزایش دمای بین 4 تا 7 درجه سانتیگراد را شاهد خواهیم بود.

وی به باغداران و کشاورزان مناطق جنوبی کشور توصیه کرد با توجه به روند افزایش دما که در سه روز آینده شاهد آن خواهیم بود سعی کنند که بین ساعات 11 صبح تا 5 بعدازظهر از هرگونه محلول پاشی و سم پاشی خودداری کنند.

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور همچنین به گلخانه داران مناطق شمالی و غرب کشور توصیه کرد به دلیل شدت وزش باد، مراقب سازه‌های گلخانه‌های خود باشند.

وی همچنین اظهار داشت: پرورش دهندگان ماهیان پرورشی در نوار شمالی کشور از جمله استان‌های گیلان، گلستان و بویژه مازندران ضمن پیش‌بینی تمهیدات لازم، از ورود آب‌های گل آلود رودخانه‌ها به استخر ماهیان جلوگیری کنند.

  • وضعیت هوای پایتخت

حقیقت همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت هوای پایتخت نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز (سه‌شنبه 15 خرداد) در تهران در بعضی از ساعات بویژه بعدازظهر همچنان ناپایداری هوا و وزش باد شدید را شاهد باشیم و احتمال گرد و خاک در ساعات بعدازظهر در پایتخت وجود دارد. برای فردا چهارشنبه نیز احتمال می‌رود در برخی ساعات شاهد رگبار و رعد و برق باشیم.

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور همچنین اظهار داشت: بیشنیه دمای تهران دیروز (دوشنبه) به 32 درجه سانتیگراد رسید و کمینه دمای صبح امروز (سه شنبه) 24 درجه سانتیگراد بود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای امروز پایتخت به 33 درجه سانتیگراد و روز پنج شنبه به 36 درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

  • گرمترین و خنک ترین مناطق کشور

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور در ادامه گفت: روز گذشته (دوشنبه) لامرد در استان فارس با 47 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه کشور و امروز صبح سراب، ورزقان و خلخال با مثبت 6 درجه خنک ترین نقطه کشور بودند.

حقیقت به مسافران استان‌های شمالی شامل گیلان، مازندران و گلستان هشدار داد به دلیل احتمال وقوع سیلاب و غیر قابل پیش‌بینی بودن بارش‌های بهاری از حرکت در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 407299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha