چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

مهدی ربوشه: در حالی که این روزها شایعات زیادی مبنی بر جدایی بوناچیچ از سپاهان شنیده می‌شود، محمدرضا ساکت از دور جدید فعالیت سرمربی اهل کروات در اصفهان خبر می‌دهد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان می‌گوید: «هیچ پایانی در کار نیست.» این در حالی است که گفته می‌شود مذاکرات لوکا با چند تیم اماراتی همچنان ادامه دارد.

پیش از این چند باشگاه اماراتی و ژاپنی با سرمربی سپاهان وارد مذاکره شده بودند تا در پایان نیم‌فصل زمینه جذب لوکا را فراهم کنند که این موضوع چندان به مذاق مسئولان باشگاه سپاهان خوش نیامده بود.

موضوعی که محمدرضا ساکت در باره‌اش این‌گونه توضیح می‌دهد: «خب، ژاپنی‌ها عملکرد لوکا را در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین جام باشگاه‌های جهان مورد بررسی قرار داده بودند و بعد طبق روال معمول با او وارد مذاکره شده بودند.» ساکت ادامه می‌دهد: «لوکا قبل از پاسخ دادن به چند پیشنهاد ژاپنی خود، موضوع را با ما در میان گذاشت که در نهایت با مخالفت باشگاه همه چیز تمام شد.»

 اظهارات مدیرعامل باشگاه سپاهان در حالی موضوع جدایی لوکا از زردپوشان اصفهانی را رد می‌کند که از قرار معلوم لوکا می‌تواند طبق یکی از بندهای قرارداد خود حتی در پایان نیم‌فصل نیز سپاهان را ترک کند. هرچند که محمدرضا ساکت این موضوع را شایعه‌ای بیش نمی‌داند و تصریح می‌کند: «هیچ بندی در قرارداد لوکا نیست که به او در نیم‌فصل اجازه ترک سپاهان را بدهد.»

 وی همچنین ارائه برنامه تمرینات در تعطیلات نیم‌فصل را دلیل خوبی برای پایان دادن به شایعه جدایی لوکا از سپاهان برشمرد. گویا لوکا بوناچیچ پس از شکست پرسپولیس در رختکن خطاب به بازیکنان، توصیه‌هایی کرده است. سرمربی سپاهان برنامه تمرینی تیمش را تشریح کرده که البته همین امر باعث شده تا مسئولان باشگاه بحث جدایی لوکا را در گفت‌وگوهای رسمی خود منتفی بدانند.

 همان طور که سرپرست تیم سپاهان نیز در مصاحبه‌ای گفته است: «اگر لوکا مربی متعهدی نبود، به خاطر سپاهان 6 ماه از خانواده‌اش دور نمی‌ماند. تنها به همین دلیل معتقدم او حداقل تا پایان این فصل به قراردادش با سپاهان پایبند خواهد بود.»

مجید بصیرت ضمن بازخوانی تأثیرات منفی شایعه جدایی لوکا از سپاهان، این موضوع را عاملی در جهت تخریب روحیه بازیکنان برشمرد و گفت: «نمی‌توانید تصور کنید که تیم ما از این موضوع چقدر تحت فشار بوده است. شاید اگر هر تیم دیگری با این شایعه روبه‌رو می‌شد، خیلی زود روحیه‌اش را از دست می‌داد.»

 اگرچه لوکا در قبال مسئله مذاکره با چند تیم اماراتی هیچ‌گونه واکنش روشنی از خود نشان نداده است اما مدیرعامل باشگاه سپاهان ضمن تکذیب هرگونه اختلافی تأکید دارد: «مطمئن هستیم که لوکا تا پایان فصل با ما خواهد بود، چون قبل از هر چیز او یک حرفه‌ای است و البته ما هم می‌دانیم که این مربی کروات تا چه حد نسبت به کارش تعهد دارد. بنابراین جریان این شایعه را آنهایی دامن می‌زنند که دوست ندارند سپاهان را در کورس مدعیان لیگ ببینند.»

مدیرعامل باشگاه سپاهان که به نظر می‌رسد تمایل چندانی برای ارائه توضیحات بیشتر در مورد شایعه جدایی لوکا از سپاهان ندارد، در ادامه اظهارات خود نسبت به شایعه چندروز اخیر با عباراتی کنایه‌آمیز تأکید می‌کند: «کلاس لوکا بوناچیچ حالا بالاتر رفته و ما دوست داریم لوکا به منچستر برود.»

ساکت در واکنش به این مسئله که شما پیش از این اصرار داشتید تعامل باشگاه و لوکا دوطرفه است، می‌گوید: «البته همین‌طور است. همان‌طور که لوکا در کلاس بالاتری قرار گرفته، سپاهان نیز همین شرایط را تجربه می‌کند. ما این شخصیت را بارها ثابت کرده‌ایم و به هرحال در اصفهان، سازماندهی است که حرف اول و آخر را می‌زند.»

 ساکت ادامه داد: «اینکه خیلی از تیم‌ها به لوکا پیشنهاد بدهند، امری غیرطبیعی نیست اما به هرحال او تا پیش از پایان قراردادش هیچ‌جا نمی‌رود. در واقع اتمامی در کار نیست. حتی ما برای ادامه همکاری با لوکا در سال‌های آینده هم آماده هستیم.»

 اگرچه مدیرعامل باشگاه سپاهان شایعه قطع همکاری با لوکا را تکذیب می‌کند اما به نظر می‌رسد سرمربی کروات جریان جاه‌طلبی خود را در جای دیگری جست‌وجو می‌کند.

 روز گذشته برخی خبرها از این حکایت داشت که ظاهراً مسئولان باشگاه سپاهان کار را تمام‌شده می‌دانند.گویا چند روز پیش در ماجرای ملاقات یکی از بازیکنان معترض سپاهان با یکی از مدیران باشگاه، این فوتبالیست با بیان این مطلب که لوکا دیگر به من اعتقادی ندارد، خواهان دریافت رضایت‌نامه‌اش شده است. اما این بازیکن پاسخ محرمانه‌ای دریافت کرده؛ «نیازی به رفتن تو نیست، چون لوکا به زودی خواهد رفت.»

 شاید مدیران سپاهان حالا با موضوع جدایی این مربی از سپاهان کنار آمده و در صدد مهیاسازی زردپوشان اصفهانی برای نیم‌فصل دوم هستند. ساکت اما از صباباتری، پرسپولیس، ملوان و سپاهان به عنوان مربع مدعیان کسب عنوان قهرمانی یاد می‌کند و می‌گوید: «البته نیم‌نگاهی هم باید به استقلال داشت.»

در همین حال آخرین خبرها حاکی از آن است که سپاهان در تعطیلات نیم‌فصل طبق خواسته لوکا تمرین نخواهد داشت. شاید طی همین روزها اتفاقات تازه‌ای رخ دهد.

کد خبر 40722

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز