همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان آتش نشانی از آماده باش این سازمان به همراه شهرداری تهران و ستاد مدیریت بحران در خصوص طوفان احتمالی تهران خبرداد و از مردم خواست در زمان طوفان مراقب سقوط اجسام از بلند‌ی‌ها باشند

سقوط اجسام

به گزارش مهر جلال ملکی با اشاره به احتمال وقوع طوفان در تهران گفت: پنجشنبه 10 خرداد، شاهد وقوع طوفان در تهران بودیم و پیش بینی‌هایی مبنی بر وقوع طوفان برای ساعات آینده می‌شود و بهتر است با رعایت جوانب احتیاط و آماده کردن خود برای باران شدید، شیرینی لطافت باران بهار را به کام خود و خانواده مان تلخ نکنیم.

وی افزود: خبرهایی مبنی بر وقوع طوفان در تهران گفته می شود که صرفا در حد یک احتمال و به منظور اماده سازی شهروندان است و این به معنای ایجاد نگرانی در جامعه نیست و صرفا برای آماده سازی مردم است.

ملکی از آماده باش کامل شهرداری تهران خبرداد و گفت: شهردای تهران ،سازمان آتش نشانی و ستاد بحران در آماده باش کامل هستند و تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم می‌کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهارداشت: در ساعات عصر احتمال اینکه هوا به یکباره منقلب شده و تعییراتی به وجود بیاد هست واگر می‌خواهیم از منزل خارج شویم و می‌بینیم احتمال وقوع طوفان و افزایش شدت باد وجود دارد، جوانب احتیاط را لحاظ کنیم.

وی با اشاره به احتمال سقوط اجسام در بلندی‌ها در زمان وقوع طوفان، گفت: در این لحظات بهتر است به محل مسقف برویم و به هیچ وجه کنار ساختمان‌های در حال ساخت و داربست‌ها قرار نگیریم.

ملکی خطاب به شهروندان تاکید کرد: مردم حتی در منزل برای تماشای صحنه های طوفان و رگبارها به کنار پنجره و بالکن نروند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص احتمال وقوع سیلاب گفت:حتی چند دقیقه رگبار در ارتفاعات می‌تواند سیل ایجاد کند.

ملکی افزود:اگر اتفاقی برای شهروندان رخ دهد ضمن حفظ خونسردی با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند و اگر تجهیزات ندارند در محل وقوع حادثه به عنوان مثال گودال‌ها نروند.

 

کد خبر 407034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha