مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار منطقه ۲۲ باتایید تخلف در مراحل ساخت پروژه بزرگ مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی «ایران مال» در غرب پایتخت، گفت: این تخلف به جابه جایی فعالیت که باعث حذف بخش هایی از پارکینگ شده مربوط است.

 ایران مال

علی نوذرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قسمت‌هایی از پروژه که در نقشه به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شده، ساخت و ساز تجاری و اداری انجام شده است.

به گفته وی صاحب پروژه می‌توانست نسبت به اصلاح نقشه و دریافت پروانه اقدام و تغییرات مورد نظر را در نقشه اصلاح کند که نسبت به این امر بی‌توجهی شده است.

نوذر پور با تأکید بر اینکه این عمل به دلیل مغایرت با پروانه ساختمانی از نظر شهرداری خلاف است، خاطرنشان کرد: پروانه ساختمانی پروژه ایران مال یک میلیون و 650 هزار متر مربع بوده درحالی که ساخت و ساز انجام شده حدود یک میلیون و 300 هزار مترمربع است.

وی گفت: تراکم پهنه این طرح 500 درصد اما برای 305 درصد پروانه اخذ شده است.

نوذرپور در عین حال یادآور شد: مساله خاصی درخصوص این پروژه وجود ندارد و مانند سایر پروانه‌های ساختمانی روال خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به ارسال پرونده این پروژه به کمیسیون ماده 100 گفت: برای تعیین مبلغ جریمه آن باید منتظر نتیجه رای کمیسیون ماده 100 باشیم.

شهردار منطقه ۲۲ در ادامه با بیان اینکه سیاست شهرداری ایجاد موانع برای طرح‌های بزرگ نیست، افزود: پروژه بزرگ ایران مال طرحی توسعه‌ای به شمار می‌رود و مکانی برای رشد اقتصادی شهر تهران است.

وی اظهارداشت: وظیفه شهرداری خدمات رسانی و اندیشیدن تمهیدات مناسب برای فعالیت این پروژه‌هاست اما در صورت سرپیچی از قوانین و مقررات وظیفه شهرداری جلوگیری و ممانعت از آن است.

پروژه ایران مال (تات مال) که با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا در زمینی به وسعت 27 هکتار در غرب تهران در دست اجراست بزرگترین پروژه تجاری در خاورمیانه و یکی از 10 طرح تجاری دنیا در منطقه ۲۲ تهران در محدوده دریاچه چیتگر درحال ساخت است.

کد خبر 406979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha