عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن از اجرای طرح پرداخت دو وام 18 میلیون تومانی به یک واحد ثبتی از 14 خرداد ماه سال آینده خبر داد.

محمد علی سهمانی اصل، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با استفاده از این وام می‌توان در شهرستان‌ها، شهرهای جدید و در بخش‌هایی از تهران اقدام به خرید مسکن کرد.

وی با تأکید بر اینکه مصوبه پرداخت 2 فقره وام 18 میلیون تومانی روی یک واحد ثبتی از 6 ماه پس از تاریخ مصوب اجرایی می‌شود، تصریح کرد: براساس این مصوبه به 2 نفر از اعضای یک خانوار این امکان داده می‌شود که بتوانند از طریق سپرده‌گذاری روی یک پلاک ثبتی 2 فقره وام 18 میلیون تومانی دریافت کنند.

عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن با اشاره به اینکه این امر مستلزم این است که این افراد در بانک حساب صندوق پس انداز مسکن یا حساب پس انداز مسکن جوانان داشته باشند، افزود: اگر افراد در مدت یک سال 9 میلیون تومان یا برای مدت 18 ماه 6 میلیون سپرده‌گذاری کنند، می‌توانند از این وام استفاده کنند.

وی مدت زمان پرداخت این وام را نامحدود عنوان کرد و گفت: افراد می‌توانند از طریق سپرده‌گذاری یا تکمیل سپرده‌های خود از این تسهیلات استفاده کنند، البته این نوع وام شامل خرید زمان نیز می‌شود و به واحدهایی که بیش از 12 سال از ساخت آنها نگذشته باشد، تعلق می‌گیرد.

سهمانی اصل، این نوع وام را برای افراد متوسط و اقشار پایین جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، وام 18 میلیون تومانی در تهران قدرت خرید 30 درصد کل بهای یک واحد مسکونی و در شهرستان‌ها 60 درصد را دارد، بنابراین با دریافت 2 وام روی یک واحد قدرت خرید افراد افزایش می‌یابد.

به گفته وی، این طرح در راستای جلوگیری از خرید و  فروش غیرقانونی وام مسکن، سفته بازی و افزایش توان خرید مسکن توسط افراد جامعه است و هیچ تأثیری در افزایش حجم نقدینگی و تورم و افزایش قیمت مسکن ندارد.

وی با تأکید بر اینکه قیمت مسکن در کشور به هیچ وجه 200 درصد رشد نداشته است، گفت: با استفاده از این وام می‌توان در شهرستان‌ها، شهرهای جدید و در بخش‌هایی از تهران اقدام به خرید مسکن کرد.

وی در مورد پرداخت وام 10 میلیون تومانی نیز گفت: این وام حدود 6 ماه است که پرداخت نمی‌شود و اشکال رئیس‌جمهور به این وام کاملا موجه بود، از این جهت که درخصوص این وام بیش از میزان پرداختی تبلیغ شد و انتظار مازادی را در جامعه به وجود آورد که این امر بر بخش مسکن تأثیرگذار بود. همچنین شرایط دریافت این وام سخت بود.

عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن در مورد عدم پرداخت وام جعاله در شعب بانک مسکن، گفت: شاید پرداخت تسهیلات در برهه‌هایی از زمان برای مدیریت بر نقدینگی بانک محدود شده باشد، اما قطع نمی‌شود.

کد خبر 40697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز