پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیرامور اقتصادی و دارایی از لغو مصوبه پرداخت دو وام 18 میلیون تومانی با سپرده گذاری برای خرید یک واحد مسکونی خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دانش جعفری در حاشیه همایش بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران و عراق تصریح کرد، اعطای دو فقره وام 18 میلیونی توأم با سپرده‌گذاری، برای خرید مسکن نیست و صرفاً برای ساخت مسکن پرداخت می‌شود.

وی هدف اصلی از اعطای این نوع وام را رونق بیشتر ساخت و ساز واحدهای مسکونی در کشور اعلام کرد و گفت: هدف بانک مسکن نیز از این اقدام افزایش توان ساخت و ساز در کشور است.

دانش جعفری درباره اینکه این نوع وام تورم‌زا خواهد بود یا نه گفت: دلیلی ندارد که پرداخت این وام به سفته‌بازی و بورس‌بازی در بازار مسکن دامن بزند و ایجاد تورم کند.

سه روز پیش بانک مسکن با اشاره به مصوبه هیئت مدیره این بانک اعلام کرد: دو فقره تسهیلات روی یک پلاک به شرط اینکه پدر و فرزند و زن و شوهر به صورت مشترک سه دانگ - سه‌ دانگ اقدام به خرید مسکن کنند به هر کدام از شرکاء از محل صندوق پس‌انداز مسکن یا حساب مسکن جوانان یک فقره وام 18 میلیون تومانی (در مجموع 36 میلیون تومان) پرداخت می‌‌شود.

در پی این تصمیم، برخی کارشناسان اقدام بانک مسکن را تأثیرگذار در قیمت مسکن دانستند و خواستار تجدید نظر مسئولان در این باره شدند.

کد خبر 40844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز