همشهری آنلاین: محققان بار دیگر اذعان می‌کنند که مصرف داروهای ضدافسردگی موجب افزایش وزن می‌شوند.

داروهای ضدافسردگی منجر به افزایش وزن می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، همه پزشکان و متخصصان در مورد ارتباط مصرف داروهای ضدافسردگی و چاقی آگاهی دارند و بیماران هم این موضوع را می‌دانند.

طبق نتایج این مطالعه جدید، بیمارانی که داروی ضدافسردگی مصرف می کنند ۲۱ درصد بیش از دیگران با اضافه وزن ۲ تا ۳.۵ کیلوگرمی مواجه هستند.

به گفته محققان کالج کینگ لندن، این مطالعه اثبات نمی‌کند که داروهای ضدافسردگی موجب اضافه وزن می‌شوند بلکه فقط ارتباط آن را توضیح می‌دهند.

دکتر «رافائل گافور»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «بیماران باید توجه داشته باشند که نباید به خاطر چاق شدن مصرف داروهای‌شان را متوقف کنند. آنها باید در این مورد با پزشک متخصص‌شان مشورت نمایند.»

وی در ادامه عنوان می‌کند که افزایش ریسک اضافه وزن در دو تا سه سال مصرف متوالی این داروها به اوج می رسد و تا ۶ سال به طول می‌انجامد.

به گفته محققان، در بین افراد دارای اضافه وزن، مصرف داروهای ضدافسردگی ریسک چاقی را تا ۲۹ درصد افزایش می‌دهد.

محققان به این دسته از بیماران تاکید می‌کنند که باید در زمان مصرف داروهای ضدافسردگی، رژیم غذایی سالم داشته و بیشتر ورزش کنند.

در این مطالعه ۱۲ داروی ضدافسردگی متداول مورد بررسی قرار گرفت: Remeron، Cymbalta، Zoloft، Effexor، Celexa، Prozac، Lexapro، Desyrel، Elavil، Paxil، Pamelor و Prothiaden.

کد خبر 406857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha