چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکا ساخت پل غول‌ پیکری که روسیه را به اوکراین وصل می‌کند و دیورز ولادیمیر پوتین هنگام افتتاح آن را نماد «اتحاد و صلح» نامید، مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده کریمه بخشی از اوکراین است.

آمریکا افتتاح پل کریمه توسط روسیه را محکوم کرد

به گزارش دويچه وله، وزیر خارجه ‌آمریکا ساخت پل میان شبه جزیره کریمه و روسیه و افتتاح بخشی از آن را محکوم کرده است. وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه گفته است که این پل بدون موافقت دولت اوکراین ساخته شده، در حالی که کریمه بخش از اوکراین است.

در اطلاعیه آمده است که ساخت این پل نشان می‌دهد که روسیه تلاش می‌کند الحاق غیرقانونی کریمه را لاپوشانی کند و در عین حال اوکراین را با مشکلات کشتیرانی روبرو می‌کند زیرا کشتی‌هایی که از حدی بزرگ‌تر باشند، نمی‌توانند از باریکه آبی "کرچ" عبور کنند.

وزارت خارجه اوکراین نیز به افتتاح این پل اعتراض کرده است. اتحادیه اروپا نیز این اقدام را محکوم کرده و آن را ضربه به استقلال اوکراین دانسته است. یکی از سخنگویان فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که ساختمان این پل تلاشی برای تاکید بر الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه است.

این پل ۱۹ کیلومتری طولانی‌ترین پل میان روسیه و اروپاست. پوتین روز سه‌شنبه (۱۵ مه) شخصا پشت فرمان یک کامیون و در راس کاروانی از کامیون‌ها این پل را افتتاح کرد.

کریمه در بهار ۲۰۱۴ پس از یک "رفراندوم ساختگی" و پرحاشیه به روسیه ملحق شد. بعدها پوتین گفت که تصمیم الحاق کریمه به خاک روسیه، چند هفته پیش از برگزاری همه‌پرسی در جلسه‌ای در کرملین گرفته شده بود.

شبه جزیره کریمه زمانی یکی از محبوب‌ترین مناطق گردش‌گری شوروی سابق و اوکراین بود.

کد خبر 405644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha