سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

ریحانه دوست‌دار : مادرهایی که کودک شیرخوار دارید! اگر می‌خواهید فرزندتان را با شیر خودتان تغذیه کنید، تصمیم خوبی گرفته‌اید.

با اینکه تغذیه با شیر مادر بسیار باارزش است اما عادت کردن به آن نیاز به زمان دارد. شما ممکن است در این کار دچار مشکلاتی شوید. جین جامبلی، کتابی نوشته است که به شما در حل این مشکلات کمک می‌کند. او در کتاب «شیر مادر»، این مشکلات را طرح می‌کند، دستورالعمل‌هایی ارائه می‌دهد به اضافه اینکه توضیحات و نکته‌ها و البته تجربه‌های مفید مادران دیگر را در اختیارتان می‌گذارد که اگر این دستورالعمل‌ها را اجرا کنید، دردسرهای شیردهی کمتر می‌شود؛ اینکه اولین تماس‌های نزدیک مادر و کودک چگونه است؟ وضعیت صحیح و مناسب در هنگام شیردهی چیست؟ چرا بچه‌ها خود را از سینه مادر جدا می‌کنند یا نمی‌خواهند از سینه مادر شیر بخورند؟ دردها، بیماری‌ها و عوارض ناشی از شیردهی، نکاتی درباره کودکانی که دارای مشکلاتی مثل نفخ و قولنج و... هستند، هر نوع شرایط خاصی که شیردهی را با مشکل مواجه می‌کند؛ مثل چندقلو‌ها و زایمان سزارین کودکان زودرس، همگی مسائلی هستند که در این کتاب به آنها پرداخته شده است. البته ممکن است شما هنوز در این سردرگمی باشید که خودتان به کودک شیر بدهید یا نه! خب، این کتاب بینش و دید جدید و مناسبی برای گرفتن یک تصمیم درست به شما می‌دهد.

می‌توانید به فصل اول کتاب مراجعه کنید). شاید شما به بچه شیر می‌دهید اما می‌خواهید شیرخشک را هم وارد برنامه کنید، پس فصل ششم کتاب می‌تواند به شما کمک بزرگی کند. در انتهای کتاب، جدولی وجود دارد که مشکلات شیردهی و علت‌های آن را مطرح کرده است، این جدول به شما می‌گوید که جواب مشکلتان را در کدام فصل پیدا کنید؛ پرسش و پاسخ‌هایی هم در آخر جدول آمده است. در این کتاب، شما تجربه‌های برخی مادران را هم می‌خوانید؛ مثلا تجربه جولیا اوانز را بخوانید؛ «سیمون پس از تحمل درد زیادی به‌دنیا آمد. من تنها چیزی که می‌خواستم، شیر دادن به او بود اما سیمون دوست داشت بخوابد، من هم میل شدیدی به خواب و استراحت داشتم. روز تولد حدود 6 یا 8ساعت بعد، بهیار از من خواست که به سیمون شیر بدهم اما او علاقه‌ای به نوشیدن شیر نداشت؛ کمی می‌خورد و رها می‌کرد. تا 24ساعت اوضاع به همین منوال بود. بهیار‌ها از من می‌خواستند که به او شیر بدهم اما او جیغ می‌کشید و من موفق نمی‌شدم. بعد از یک روز با شیشه به او شیر دادم و او پذیرفت، پس از مدتی فهمیدم این کار درست نبوده و حتما دلیلی وجود داشته که او سینه را نمی‌پذیرفته. ما سرانجام فهمیدیم که دلیلش چه بود». برای اینکه دلیل جولیا را بدانید، سراغ کتاب شیر مادر بروید. این کتاب را که از مجموعه کتاب‌های مادر و پدر امروز انتشارات پیدایش است، متین پدرامی ترجمه کرده و قیمتش 2500تومان است.

کد خبر 40550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز