شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری نام «محمد شهاب‌انداز» وزنه‌بردار تیم نوجوانان ایران را به عنوان یکی از دوپینگی‌های سال ۲۰۱۷ تایید کرد.

دوپینگ وزنه‌بردار نوجوان ایران

به گزارش ایرنا، از چند ماه پیش دوپینگ یکی از وزنه‌برداران نوجوانان ایران در پیکارهای قهرمانی نوجوانان آسیا در سال 2017 مطرح بود اما این موضوع به صورت رسمی اعلام نمی‌شد تا اینکه فدراسیون بین‌المللی با اعلام دوپینگی‌های سال 2017، شنبه این موضوع را تایید کرد.

مفاهيم: دوپينگ خوني چيست؟

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال 2017 نوجوانان آسیا از 30 تیر تا هفتم مرداد سال 96 در کاتماندوی نپال برگزار شد که «محمد شهاب‌انداز» در دسته به اضافه 94 کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز حرکت یک ضرب، طلای دو ضرب و نقره مجموع شده بود.

این وزنه‌بردار نوجوان احتمالا تا سال 2021 از میادین محروم خواهد بود.

تیم ایران نیز در رده‌بندی تیمی بعد از ازبکستان و تایلند در رده سوم قرار گرفته بود.

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری ماه گذشته و در تازه‌ترین تصمیم خود برای مبارزه با دوپینگ، به کشورهای روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و بلاروس را که طی سال‌های 2008 تا 2020 دارای 20 مورد تخلف دوپینگ یا بیشتر بودند را در بازی‌های المپیک 2020 توکیو فقط 2 سهیمه (یک مرد و یک زن) داده است.

در همین حال کشورهایی که دارای 10 مورد تخلف دوپینگ و یا بیشتر باشند، دارای چهار سهمیه (2 مرد و 2 زن) هستند که شامل برخی کشورها همچون بلغارستان و ایران نیز شده است.

بر اساس آمار، ایران در سال 2009 چهار مورد دوپینگ، سال 2013 دو نمونه دوپینگ، سال 2014 چهار نمونه مثبت داشته و یک نمونه دوپینگ مثبت هم در سال 2017 در رده نوجوانان دارد که تعداد دوپینگی‌های ایران را از سال 2008 تا کنون به عدد 11 رسانده است.

کد خبر 405238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha