پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا با ابراز نگرانی عمیق از تصمیم یکجانبه دولت آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران، از برجام حمایت کرد.

اتحادیه آفریقا

به گزارش ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی، موسی فکی در بیانیه خود با اشاره به تایید مکرر آژانس در زمینه اجرای کامل تعهدات برجامی کشورمان، افزود: برجام سندی است که به اتفاق آرا مورد تایید شورای امنیت قرار دارد.

به گفته وی، اتحادیه آفریقا معتقد است تصمیم اخیر دولت آمریکا زمینه بروز تنش و ناامنی در منطقه را افزایش داده و علاوه بر خدشه به اعتبار تعهدات بین المللی، ضربه ای جدی به چندجانبه گرایی و رژیم بین المللی بازرسی هسته ای وارد کرده است.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در این بیانیه آورده است که اتحادیه آفریقا کلیه امضاکنندگان برجام را به رعایت تعهدات این سند مهم بین المللی و نجات آن فراخوانده و از تمامی کشورها و جوامعی که در حمایت از برجام اعلام موضع کرده اند، تقدیر می کند.

فکی اظهار داشت: اتحادیه آفریقا که عمیقا به چندجانبه گرایی متعهد است و به حقوق بین الملل احترام می گذارد، در همکاری با اعضای جامعه بین المللی از هیچ تلاشی برای حمایت از برجام دریغ نخواهد کرد.

اتحادیه آفریقا متشکل از 55 کشور عضو آفریقایی به عنوان عالی ترین نهاد بین المللی قاره آفریقا، نقش مهمی در تصمیم سازی کشورهای آفریقایی در صحنه بین المللی دارد.

رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه شب خروج این کشور از توافق نامه هسته ای ایران و 1+5 موسوم به برجام و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد، تصمیمی که مخالفت جهانیان را در پی داشته است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی ضمن مخالفت با اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق نامه هسته ای تاکید کرد.

انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.

کد خبر 405069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha