چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهاجمان انتحاری که به دو مرکز امنیتی پلیس در شهر کابل پایتخت افغانستان حمله کرده بودند پس از چند ساعت درگیری با نیروهای امنیتی در حوزه های «۱۳» و «۱۰» کشته شدند و درگیری پایان یافت.

 درگیری در کابل با کشته شدن مهاجمان پایان یافت

به گزارش ایرنا، حدود ساعت 11 و 30 دقیقه امروز صدای چهار انفجار پی درپی از غرب کابل شنیده شد و دقایقی بعد مشخص شد که مهاجمان انتحاری در حمله ای گروهی و برنامه ریزی شده با سلاح های سبک و سنگین به حوزه 13 امنیتی در غرب این شهر هجوم برده اند و نخست یک مهاجم با انفجار جلیقه انتحاری خود مقابل ورودی ، راه را برای حمله دیگر مهاجمان گشوده است.

بعد از این ، میان نیروهای پلیس و مهاجمان تیراندازی آغاز شد و حدود دو ساعت این تبادل آتش ادامه داشت تا این که با کشته شدن آخرین مهاجم این حمله خاتمه یافت.

«حشمت استانکزی» سخنگوی پلیس کابل در این ارتباط گفت که در حوزه 13 امنیتی دو سرباز پلیس کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

«محمد جواد رحیمی» یکی از شاهدان عینی به خبرنگار ایرنا گفت که خود دیده است تعدادی کشته و زخمی که اغلب غیر نظامی بودند در نزدیکی مقر پلیس در حوزه 13 وجود داشتند و او چند تن از زخمی ها را به بیمارستان انتقال داده است.

امروز همچنین حمله ای مشابه حوزه 13 با فاصله ای چند دقیقه ای علیه حوزه 10 پلیس در منطقه «شهر نو» واقع در مرکز شهر کابل صورت گرفت که به رغم پایان یافتن آن حمله ، هنوز از تلفات و خسارات های آن گزارشی منتشر نشده است.

«وحید مجروح» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان به ایرنا گفت که در حوزه 13 در غرب کابل یک تن کشته و 6 تن دیگر زخمی شده اند که زخمی ها به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان هستند و از حوزه دهم پلیس نیز دو زخمی به بیمارستان انتقال داده اند.

امروز در مجموع هفت مورد صدای انفجار در کابل شنیده شد و پس از آن صدای تیراندازی پراکنده هم در شهر رخ داد و اکنون وضعیت شهر به حالت عادی برگشته است.

امروز از استان «بادغیس» خبر رسید که در نزدیکی شهر «قلعه نو» مرکز این استان به یک مرکز ثبت نام از رای دهندگان انتخابات حمله صورت گرفته که در جریان آن شش سرباز کشته و 4 تن دیگر زخمی شده اند.

استان بادغیس در میان دو استان هرات و فاریاب در شمال افغانستان قرار دارد و در فاریاب درگیری میان گروه های طالبان و نیروهای دولت چند روز است که تداوم دارد.

کد خبر 405034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha