همشهری آنلاین: گروه طالبان در افغانستان مدعی شده است که دیگر به نیروهای ارتش و پلیس این کشور حمله نخواهند کرد و تنها مقامات افغان و خارجی را هدف قرار خواهند داد.

 طالبان: دیگر ارتش و پلیس را هدف قرار نخواهیم داد

به گزارش ایرنا، منابع خبری افغانستان روز شنبه به نقل از طالبان اعلام کردند؛ گروه طالبان گفته است که به دلیل افزایش تلفات در نیروهای ارتش و پلیس ، پس از این آنان را هدف قرار نخواهند داد.

طالبان گفته است که همه‌ تشکیلات نظامی از جمله ارتش، پلیس، و کارمندان دولتی را برای حفاظت جان و دارایی ‌شان مورد عفو عمومی قرار می ‌دهند.

طالبان گفته است که نظامیان آمریکایی و متحدین آنان هدف اصلی آنان خواهد بود و نیروهای افغان هموطنان ما هستند که به اشتباه به صف آمریکایی ها پیوسته اند.

طالبان گفته است: در صورتی‌ که نیروهای افغان صفوف دشمن (آمریکایی ها) را ترک کنند، افراد آنان از هر وسیله که در اختیار دارند، استفاده کرده تا زندگی آنان را نجات دهند و برخی تسهیلات را نیز به آنان فراهم کند.

این گزارش به نقل از گروه طالبان در حال منتشر می شود که بر اساس گزارش وزارت دفاع افغانستان در حال حاضر در 10 استان این کشور درگیری شدید بین نیروهای افغان و طالبان ادامه دارد و هر روز تلفاتی به نیروهای دو طرف وارد می شود.

گروه طالبان هفته گذشته به مرکز استان فراه در غرب افغانستان حمله گسترده ای انجام داد که پس از 24 ساعت با اعزام نیروی تازه نفس افغان و حملات هوایی خارجی مجبور به عقب نشینی شدند.

کد خبر 405851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha